۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴
کد خبر: 81894503
T T
۰ نفر
كشته شدن پنج غيرنظامي در حمله خمپاره اي به شهرك الزهرا در حلب

تهران – ايرنا - منابع محلي در حومه شمال حلب گزارش دادند كه در اثر حملات خمپاره اي شب گذشته تروريست ها به مناطق مسكوني در شهرك الزهرا دست كم پنج غيرنظامي كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، اين منابع افزودند : چندين خمپاره به اين شهرك اصابت كرد و در اثر آن خسارت هاي مالي زيادي نيز به غيرنظاميان در اين شهرك وارد شد.
اين شهرك شيعه نشين مدت ها است كه به محاصره تروريست ها در آمده و ساكنان آن به سختي مايحتاج زندگي خود را تامين مي كنند .
گروه هاي تروريستي و تكفيري «داعش» و « جبهه النصره» و گروه هاي موسوم به «الجبهه الشاميه» ، «جيش المهاجرين و الانصار» و «حركه احرار الشام» هم اكنون در حلب و حومه آن حضور دارند .
اخيرا دراثر حمله خمپاره اي گروهك تروريستي داعش به يك مدرسه دخترانه در دير الزور واقع در شمال شرق سوريه، دست كم 9 دانش آموز كشته و 15 نفر ديگر زخمي شدند.
نيروهاي دولتي سوريه در روزهاي اخير با حمله مواضع گروه هاي تروريستي، روستاهاي مريقص، ابورويل، قريحيه، الصعيبيه و دلامه را در حومه جنوبي حلب آزاد كردند و شماري از تروريست ها را كشتند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين در ادامه پيشروي هاي خود در حومه لاذقيه، منطقه جبل الكوز و جبل النوبه را از عناصر گروهك تروريستي داعش پاكسازي كردند.
ارتش سوريه در ادامه پيشروي هاي چند روز گذشته خود در مناطق اطراف حلب و حومه لاذقيه، تعدادي زيادي از تروريست هاي تكفيري مسلح از مليت هاي مختلف را در ريف جنوبي حلب محاصره و اسير كرد.
بحران در سوريه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه هاي تروريستي مورد حمايت غرب و برخي كشورهاي عربي منطقه، براي سرنگون كردن دولت قانوني و مشروع اين كشور آغاز شده است.
خاورم**9366**2041**
۰ نفر