۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81877111
T T
۰ نفر

درآمد استان يزد 15 درصد كمتر از ميزان مصوب است

۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81877111
درآمد استان يزد 15 درصد كمتر از ميزان مصوب است

يزد - ايرنا - دبير ستاد درآمد و تجهيز منابع استان يزد گفت: ميزان درآمد مصوب استان در سال جاري 10 هزار و 731 ميليارد ريال بوده و در هشت ماه امسال نسبت به مصوب 15 و نسبت به مصوب مدت مشابه سال قبل دو درصد كاهش دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل اقتصاد و دارايي استان يزد ، علي نمازي در جلسه ستاد درآمد و تجهيز منابع استان با اشاره به اينكه ستاد درآمد استان براي رسيدن به درآمد مصوب تلاش خواهد كرد افزود: افزايش ميزان درآمد مصوب يزد براي سال آينده قابل توجيه نيست.
وي بازنگري در تعيين ميزان درآمد مصوب استان براي سال آينده را خواستار شد و اظهار كرد: درآمد وصولي يزد در هشت ماهه سالجاري نسبت به مصوب كاهش يافته است ولي با توجه به ظرفيت خوب اقتصادي يزد ،اين استان به لحاظ درآمدي در مقايسه با ساير استان ها از رتبه خوبي برخوردار است.
دبير ستاد درآمد و تجهيز منابع استان خاطرنشان كرد: مجموع وصولي ماليات در هشت ماهه امسال در مقايسه با مصوب امسال 16 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد كاهش دارد.
وي از رشد درآمدهاي دولت در استان يزد در بخش هاي مالكيت دولت، خدمات و فروش كالا و جرائم و خسارات خبر داد .
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد هم در اين نشست با تأكيد بر لزوم تجزيه و تحليل آمارهاي درآمدي و دلايل كاهش آن گفت: بايد اين گزارش تحليلي به همراه مستندات آماده و به مقامات مسئول در تهران ارائه شود.
حميدرضا نصيري زاده بر ارائه راهكارهاي لازم براي افزايش درآمدهاي استان تاكيد كرد و افزود: بايد پيشنهادات خود را در خصوص تعيين درآمد مصوب استان ارائه دهيم.
وي در عين حال ركود اقتصادي حاكم بر توليد و صنعت را يادآور شد و اظهار كرد: در زمينه وصول ماليات بايد اين شرايط را مد نظر قرار داد .
سيدرضا نوربخش مدير كل امور مالياتي استان يزد هم در اين جلسه گزارشي از وضعيت درآمد بخش ماليات ارائه كرد.
1968/8068

سرخط اخبار استان‌ها