۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۷:۳۸
کد خبر: 81822937
T T
۰ نفر
دادستانی لبنان شاهزاده سعودی را به قاچاق دو تن مواد مخدر متهم كرد

بیروت – ایرنا – با وجود فشارهای گسترده سعودی ها و همپیمانان لبنانی آنها بر دستگاه قضایی و وزارت كشور لبنان برای خارج كردن پای یك شاهزاده سعودی از پرونده بزرگترین عملیات قاچاق در لبنان،دادستانی این كشور این شاهزاده را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق دو تن مواد مخدر متهم كرد.

به گزارش ایرنا، دوشنبه هفته گذشته شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن عبد العزیز آل سعود و چهار همدست سعودی او در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی بیروت هنگام قاچاق دو تن مواد مخدر كپتاگون و كوكائین به مقصد استان حائل عربستان بازداشت شدند.
براساس این گزارش پرونده شاهزاده سعودی متهم به قاچاق مواد مخدر از لبنان به عربستان وارد مرحله دوم روند قضایی در لبنان شده است.
حدود یك هفته قبل دانی شرابیه از مقامات قضایی در منطقه جبل لبنان حكم بازداشت شاهزاده قاچاقچی سعودی و چهار همدستش را بعداز كشف و ضبط دو تن مواد مخدر در میان بارهای آنها در فرودگاه بیروت صادر كرد.
قاضی كلود كرم معاون دادستان در منطقه جبل لبنان هم دیروز(دوشنبه) این شاهزاده سعودی را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق مواد مخدر از طریق فرودگاه بیروت متهم كرد.
براساس این گزارش، پرونده این شاهزاده سعودی و همدستانش اكنون در اختیار قاضی جان فرنینی بازپرس اول حوزه قضایی منطقه جبل لبنان قرار گرفته است.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت كه تعدادی از قضات لبنانی برای تحویل این پرونده و شروع تحقیقات در باره آن آماده می شوند.
قرص های روانگردان كپتاگون به آسانی تولید و گفته می شود كه بیشتر در كشورهای خاورمیانه به مصرف می رسد.
منابع خبری از نقش گروه های تروریستی تكفیری از جمله داعش و جبهه النصره در تولید ، قاچاق و استفاده از این انواع مواد مخدر از جمله كپتاگون با حمایت و همكاری كشورهای حامی آنها خبر داده اند.
ناظران معتقدند كشف و ضبط دو تن مواد مخدر كپتاگون از شاهزاده قاچاقچی سعودی صحت این خبرها را مورد تاكید قرار داده است.
خبرها همچنین حاكی هستند كه عناصر گروه های تروریستی تكفیری در سوریه و عراق به ویژه هنگام بریدن سر و یا اعدام اسیران از مواد مخدر مانند كپتاگون استفاده می كنند.
خاورم ** 1324