۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81803926
T T
۰ نفر
علي نصيري ركورد شناي 175 متر با دست و پاي بسته را ثبت كرد

اروميه- ايرنا- علي نصيري ركوردار شناي استقامت ايران و جهان، با هدف گراميداشت ياد و خاطره 175 شهيد غواص، موفق به ثبت ركورد شناي موميايي با دست و پاي به مسافت 175 متر شد.

علي نصيري روز يكشنبه پس از پايان ركوردزني خود در استخر پيام مخابرات اروميه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: هدف من به عنوان فرزند جانباز و نوه شهيد اين بود كه بتوانم پيام ايثارگري شهيدان غواصي را كه با دست و پاي بسته و به صورت دسته جمعي به شهادت رسيدند، به تمام جهانيان برسانم.
وي اظهار كرد: به يقين حمايت و پشتيباني مسوولان در انجام اين رويداد مهم فرهنگي و ورزشي كه در راستاي زنده نگهداشتن فرهنگ ايثار و شهادت به انجام رسيد، بسيار مهم و ضروري است.
نصيري افزود: اين حركت فرهنگي و ورزشي به هيچ وجه براي ثبت ركورد نبود ولي براي آينده قصد دارم در بهمن ماه امسال ركورد شناي استقامت بالاي 40 ساعت را بدون استراحت و توقف به نام ايران ثبت كنم.
مادر علي نصيري نيز در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: داشتن چنين فرزندي براي من و تمام اعضاي خانواده ام موجب افتخار است و خوشحالم كه پسرم توانسته با انجام چنين كار خداپسندانه اي، پيام رسان خون شهيدان و الگويي براي ساير جوانان باشد.
زهرا قوجازاده كه فرزند شهيد احمد قوجازاده است، اظهار كرد: تمام داشته هاي ما از جانفشاني و فداكاري شهيداني است كه با نثار خون پاك خود امنيت، آسايس و رفاه را براي ما هديه كردند.
وي افزود: به عنوان فرزند شهيد و همسر جانباز از مردم و مسوولان مي خواهم كه شهيدان را نه به خاك، بلكه به ياد بسپارند تا بتوانيم وظيفه و دين خود را نسبت به خون اين جوانان از دست رفته ادا كنيم.
مربي اين شناگر ركوردار نيز در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: علي نصيري توانمندي منحصر به فرد و بالايي دارد و قادر به ثبت ركوردهاي بي نظير در سطح جهان است.
محمود اسماعيلي اظهار كرد: پس از ثبت ركورد استقامت بدون توقف در مدت زمان 22 ساعت و 16 دقيقه در روز جهاني صلح و دوستي، تصميم به ثبت ركورد 175 متري شنا با دست و پاي بسته كرديم و در ادامه نيز ثبت ركورد 40 ساعت بدون استراحت را براي اين شناگر در نظر گرفته ايم.
وي با انتقاد از عدم حضور مسوولان اداره كل نشر و حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس، سپاه و ستاد بزرگداشت سرداران شهيد استان در ركوردزني شناي موميايي گراميداشت شهداي غواص، افزود: انتظار داشتيم مسوولان اين نهادها با حضور خود در مراسم ركوردزني در برگزاري هر چه با شكوهتر آن نقشي ايفا مي كردند.
اسماعيلي گفت: همكاري و حمايت اداره كل ورزش و جوانان ، بنياد شهيد و امور ايثارگران ، مخابرات و اسپانسري شركت دانش بنيان تجارت سازان نفيس در حد و اندازه بسيار خوبي بود كه جاي بسي تشكر و قدرداني دارد.
به گزارش ايرنا ، در اين مراسم معصومه ملكي مادر شهيد مرتضي ميلاني لك فرمانده گروهان غواصي عمليات كربلاي 5 و حميده نجات مادر شهيد مهران باقري و جانباز جعفر باقري حضور داشتند.
علي نصيري شناگر اهل شهرستان ماكو و متولد خرداد ماه سال 1372 است و از هشت سال پيش فعاليت در رشته شنا را آغاز كرده ولي در دو سال گذشته به صورت حرفه اي مشغول اين رشته است.
انجام شناي استقامت به مناسبت 35 امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به مسافت 35 كيلومتر در مدت زمان 12 ساعت كه به علت عدم حضور مسوولان كميته ثبت ركوردهاي فدراسيون همگاني به ثبت نرسيد، از ركوردهاي اين شناگر ماكويي است.
ثبت ركورد شناي استقامت جهان، بدون توقف و استراحت در مدت زمان 22 ساعت و 16 دقيقه در روز جهاني صلح و دوستي از ديگر ركوردهاي اين ورزشكار است.
بهترين ركورد شناي استقامت بدون وقفه در كتاب گينس مدت زمان 20 ساعت است در حالي كه نصيري توانسته اين ركورد را 2 ساعت و 16 دقيقه افزايش دهد ولي به علت محدوديتي كه براي حضور مسوولان گينس در ايران وجود دارد اين ركورد منحصر به فرد به ثبت جهاني نرسيده و فقط در ايران ثبت شده است.
امسال در روز سي ام ارديبهشت ماه پيكرهاي مطهر 270 شهيد دفاع مقدس از طريق مرز شلمچه به ميهن اسلامي انتقال يافت كه اين شهدا با تلاش كميته جستجوي مفقودين در عمليات تفحص در جنوب عراق و در منطقه فاو، ابوفلوس، شلمچه، جزيره مجنون و زبيدات كشف شدند.
از اين تعداد، 175 نفر شهداي غواص بودند كه پيكر مطهر آنها با دستان بسته در يك گور دسته جمعي در منطقه ابوفلوس عراق كشف شد.
شهيدان غواص در عمليات كربلاي چهار پس از عبور از رودخانه عريض و پرآب اروند در خاك عراق به دست نيروهاي ارتش بعث اسير و سپس با دستان بسته شهيد و به شكل دسته جمعي دفن شده بودند.ك3
7126/1905

سرخط اخبار استان‌ها