۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81797681
T T
۰ نفر
اعضای شورای شهر تهران بر ضرورت ساماندهی محله هرندی تاكید كردند

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت ساماندهی محله هرندی و رفع معضلات اجتماعی این محله تاكید كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یكصد و نود و چهارمین جلسه علنی این شورا پس از ارائه گزارش محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص طرح ارتقاء كیفیت زندگی درمركز تاریخی تهران واقع در منطقه 12 شهرداری تهران به ویژه محله هرندی با بیان سخنانی بر ضرورت ساماندهی محله هرندی و اطراف آن تاكید كردند.

*مشاركت اهالی محله هرندی در رفع معضلات این محله ضروری است
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه بر ضرورت مشاركت شهروندان و ساكنان محله هرندی در روند اجرای طرح های اجتماعی در این محله تاكید كرد.
وی گفت: مداخله دستگاه ها در این محله نباید موجب كاهش مسئولیت پذیری اهالی این محل باشد.
مسجد جامعی با تقدیر از بیان علنی مشكلات موجود در محله هرندی و رسانه ای شدن آن خاطر نشان كرد: بیان این مشكلات و پذیرفتن آن، اولین قدم برای اقدام عملی و رفع معضلات است.

*معاونت رفاه اجتماعی در دولت تشكیل شود
غلامرضا انصاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: ضرورت تشكیل معاونت اجتماعی در دولت برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های قضایی، نهادهای اجرایی و انتظامی در رفع معضلات اجتماعی كلان شهرها وجود دارد.
وی گفت: دستگاه هایی كه در خصوص مسائل اجتماعی فعالیت دارند و از منابع دولتی استفاده می كنند باید با هدایت این معاونت به طور یكپارچه به مسئولیت خود عمل كنند.
انصاری ساماندهی محلات شهر تهران و داشتن نگاه علمی به معضلات اجتماعی را مهم عنوان كرد.

*طرح ساماندهی محله هرندی نیازمند مصوبه شورا است
محمد سالاری رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شورای شهر در مقابل تصمیم مهمی در حوزه مسائل اجتماعی قرار دارد.
وی یادآور شد: هر تصمیمی كه برای رفع معضلات اجتماعی شهر تهران اتخاذ شود، قابل تعمیم به همه كلان شهرها است.
وی افزود: برای رفع بسیاری از مشكلات در شهر تهران باید راهبردهای 17 گانه طرح جامع شهر تهران بررسی و اجرا شود.

*سند اقدام یكپارچه در محله هرندی تهیه شود
فاطمه دانشور رئیس كمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه خواستار تهیه و ارائه سند اقدام یكپارچه در خصوص رفع معضلات محله هرندی شد.
وی گفت: نبود حضور یكپارچه نهادهای مسئول در محله هرندی یكی از مشكلات جدی در رفع معضلات این محله است.
دانشور، موفقیت مداخله اجتماعی در محله هرندی را منوط به همكاری ساكنان این محله با مجریان طرح ها دانست و افزود: با مشاركت مردم محل و ngo ها احتمال موفقیت طرح های اجتماعی در محله هرندی بیشتر است.
دانشور خاطر نشان كرد: در حال حاضر به جای تعامل دستگاه های ذیربط در رفع معضلات محله هرندی، شاهد تقابل بین دستگاهی هستیم.

*تخصیص اعتبار چهارهزار میلیارد ریالی برای محله هرندی
علیرضا دبیر رییس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی برای رفع معضلات اجتماعی محله هرندی گفت:‌ 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی این محله در تبصره های بودجه سال جاری و یكهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساماندهی محله در اختیار منطقه 12 شهرداری و 500 میلیارد ریال اعتبار نیز به معاونت های شهرداری برای رفع معضلات این محله اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اینكه مشكلات محله هرندی از چندین دهه قبل وجود داشته؛ تصریح كرد:‌ بیش از 60 درصد معتادهای این محله از سایر شهرستان های به این مكان مهاجرت كرده اند.
دبیر با بیان اینكه در چرخه تصمیم سازی و تصمیم گیری باید مردم محله را وارد كرد تاكید كرد:‌ اگر با خانواده های ساكن در این محله صحبت كنید متوجه می شوید معتادهایی كه در این محلات زندگی می كنند خطرناك نیستند بلكه كسانی كه با فروش مواد مخدر از حضور این معتادها نفع می برند خطرناك هستند.

*آمار اعتیاد رو به افزایش است
معصومه آباد رئیس كمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر نیز با بیان اینكه آمار اعتیاد رو به افزایش است گفت: آمار مربوط به اعتیاد زنان در تهران از 4.1 درصد به 10 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینكه باید پاسخگوی آسیب های اجتماعی در شهر باشیم اظهار كرد: شهرداری تهران در حوزه اعتیاد، اورژانس اجتماعی، گرمخانه ها و مراكز مداخله در بحران اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
آباد افزود: اقدامات تمام سازمان های متولی حوزه اعتیاد در بحث مداخله و مقابله با بحران است و هیچ سازمانی برنامه پیشگیری ندارد.
رییس كمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر خاطر نشان كرد: شهرداری تهران متولی اصلی این حوزه نیست اما اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام داده است.
وی پیشنهاد كرد كه شهرداری برنامه جامعی با عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شورا ارائه دهد.
وی بیان كرد: دهك های فقیر و كم سواد بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد هستند.
تهرام/7244//1348
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه