۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81791946
T T
۰ نفر
استاندارد عامل اطمينان خاطر مردم در استفاده از بهترين ها براي زندگي بهتر است

زاهدان- ايرنا- مدير كل استاندارد سيستان و بلوچستان گفت: استاندارد عامل اطمينان خاطر و در واقع ضامن سلامت مردم و استفاده از بهترين ها براي زندگي راحت و آسوده است.

به گزارش ايرنا اسماعيل عاقلي به مناسبت هفته استاندارد در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي ارتباط جمعي افزود: استاندارد در تمامي حوزه ها حضور فعالي دارد بر همين اساس هر كالايي كه علامت استاندارد داشته باشد مردم با اطمينان و خيالي آسوده آن را خريداري مي كنند.
مدير كل اداره استاندارد با اشاره به فعاليتهاي يك ساله اين اداره كل اظهار داشت: هزار و 762 گواهينامه صادراتي از مهر سال گذشته تا مهر امسال در استان صادر شده است.
وي صدور هزار و 17 مجوز وارداتي،923 بازديد فني از واحدهاي توليدي، خدماتي و آزمايشگاههاي همكار، هزار و 238 مورد بازرسي و نمونه برداري از واحدهاي توليدي، 851 نمونه برداري در طرح طاها، 601 مورد بازرسي و نمونه برداري از مصنوعات فلزات گرانبها و هزار و 58 بازرسي و نمونه برداري از محموله هاي صادراتي از ديگر فعاليت هاي اين مدت بوده است.
وي ادامه داد: از ديگر فعاليت هاي اين اداره كل در مدت يادشده صدور 37 پروانه و مجوز كاربرد استاندارد جديد و تمديد 111 پروانه كاربرد علامت، تعليق و ابطال 38 پروانه كاربرد علامت استاندارد، صدور 62 گواهي تاييديه آسانسور، پنج هزار و 238 مورد نمونه آزمون، توقيف 17 مورد كالاي غير استاندارد از مراكز عرضه و توزيع كالا، پلمپ برخي از تجهيزات شهربازي غير استاندارد در شهرستان هاي زاهدان، زابل، ايرانشهر و سراوان و تشكيل 25 نشست كميته مصالح ساختماني شوراي فني استان بوده است.
عاقلي اظهار داشت: اين اداره كل در زمينه اداري و مالي اقدامات مختلفي نظير پيگيري اصلاح ساختار سازماني اداره كل و موافقت با ارتقاء اداره استاندارد چابهار، استقرار نمايندگي در گمرك هاي مرزي ميرجاوه و ميلك، ايجاد ادارات و نمايندگي در شهرستان هاي فاقد اداره و نمايندگي(12 مورد در سه مرحله)، موافقت با ايجاد 9 اداره و نمايندگي با 33 پست سازماني در شهرستاهاي مختلف و ايجاد هشت اداره در ستاد را در دستور كار دارد.
مدير كل استاندارد سيستان و بلوچستان گفت: همچنين در زمينه تدوين استاندارد اين نهاد اقدامات مختلف از جمله امضاي قرار داد 20 استاندارد ملي به استان، واگذاري طرح تحقيقاتي استاندارد هاي بين المللي به اعضاي زير مجموعه كميته در استان، اجراي پنج طرح تحقيقاتي كاربردي در زمينه استاندارد در اداره كل، ثبت يك استاندارد كارخانه اي و ايجاد دفتر ارتباطات با استاندارد و مشاركت در تدوين استانداردهاي ملي و بين المللي در دانشگاه سيستان و بلوچستان انجام داده است.
عاقلي بيان كرد: نامگذاري ميداني بنام استاندارد در زاهدان و ساخت المان استاندارد و نصب آن در اين ميدان، توزيع 25 هزار جلد كتابچه در زمينه برخي از استانداردهاي غذايي، خودرو و لوازم خانگي، توزيع دو هزار لوح آموزشي براي كودكان و ديوار نويسي با مضامين استاندارد از ديگر اقدامات اين نهاد در راستاي گسترش فرهنگ استاندارد در جامعه بوده است.
وي همچنين كسب رتبه پنجم كشوري كميته كنترل كيفيت مصالح ساختماني استان، دستيابي 100 درصدي به اهداف و برنامه هاي تعيين شده در شاخص هاي اختصاصي سازمان ملي استاندارد در استان، كسب رتبه برتر در بين ادارات كل استاندارد استانها در زمينه اجراي برنامه هاي توانمند سازي بانوان روستايي و انتخاب پايگاه بسيج اداره كل به عنوان پايگاه نمونه بسيج دستگاه هاي اجرايي استان را از جمله افتخارات يك ساله اين نهاد برشمرد.
مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي سيستان و بلوچستان با تبريك هفته استاندارد (18 تا 24 مهر) گفت: برنامه هاي مختلفي از جمله ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و استاندار سيستان و بلوچستان، غباروبي و عطر افشاني مزار شهدا، معرفي واحدهاي توليدي برتر، تجليل از فعالان اين عرصه، بازديد شهروندان از اداره كل، حضور كارشناسان اين نهاد در مدارس براي سخنراني و اطلاع رساني در اين زمينه و بازديد از واحد توليدي نمونه براي اجرا در هفته تدارك شده است.
وي ادامه داد: توزيع 10 هزار دفتر مشق و نقاشي با پيام و شعار هفته استاندارد در سطح مناطق حاشيه شهرهاي زاهدان، زابل، سرباز و چابهار، توزيع بسته هاي ترويجي در مهدهاي كودك و اهداي خون كاركنان اين اداره از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده اين هفته در استان است.
7316 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها