۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81785163
T T
۰ نفر
هلال احمر فلسطین حالت فوق العاده در قدس اشغالی و كرانه باختری اعلام كرد

تهران – ایرنا - جمعیت هلال احمر فلسطین ظهر امروز (یكشنبه) بعد از تشدید تنش ها در نتیجه حملات شهرك نشینان و نظامیان صهیونیست به فلسطینیان، در تمام پایگاه های خود در قدس اشغالی و كرانه باختری حالت فوق العاده اعلام كرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه فلسطینی الرساله نت، جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام كرد: تشدید حملات نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست، سبب شد اتاق عملیات مركزی شهر البیره واقع در نزدیكی شهر رام الله، تمام نیروها و داوطلبان خود را به حالت آماده باش در آورد.
در این بیانیه آمده است: تمام اعضا و تجهیزات جمعیت هلال احمر طی 72 ساعت گذشته، 14 بار توسط نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست مورد هدف قرار گرفته است.
هلال احمر فلسطین تاكید كرد: این اقدام صهیونیست ها نقض آشكار ماده 63 توافقنامه چهارم ژنو است كه بر آزاد بودن فعالیت های انسانی گروه های ملی مثل صلیب سرخ و هلال احمر تاكید می كند.
كرانه باختری و قدس اشغالی از چند هفته پیش شاهد تشدید تنش ها و درگیری ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان است.
در همین راستا جمعیت هلال احمر فلسطین از زخمی شدن77 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در كرانه باختری و قدس شرقی خبر داد.
حملات مكرر نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به آن، فضایی آكنده از تنش و درگیری را در این منطقه به وجود آورده است.
نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرك نشینان صهیونیست با یورش به مسجد الاقصی در صدد اجرای توطئه تقسیم زمانی ومكانی مسجد الاقصی هستند.
حملات ها صهیونیست ها به مسجد الاقصی، هشدار صاحب نظران جهان اسلام و گروه های مختلف مقاومت فلسطین را درباره تحقق توطئه تقسیم زمانی و مكانی مسجدالاقصی به همراه داشته است.
خاورم**9364**1010
۰ نفر