۶ مهر ۱۳۹۴، ۸:۴۳
کد خبر: 81775990
T T
۰ نفر
تمايل كشورهاي آسيايي به استفاده از تجربه مربيان ايراني بسكتبال با ويلچر

تهران - ايرنا - انتخاب عباس آقا كوچكي به عنوان سرمربي تيم ملي بسكتبال با ويلچر مالزي بار ديگر تمايل كشورهاي آسيايي براي استفاده از مربيان ايراني را نشان داد.

به گزارش ايرنا، اسفندماه سال 92 نيز محمدرضا دستيار از سوي مسئولين ورزش تايلند به عنوان سرمربي تيم ملي بسكتبال با ويلچر اين كشور برگزيده شد.
به تازگي نيز هدايت تيم ملي بسكتبال با ويلچر مالزي به عباس آقا كوچكي يكي ديگر از مربيان ايراني سپرده شد.
وي كه هدايت تيم بسكتبال جوانان ايران را نيز بر عهده دارد، قبل از اعزام به مالزي استعداديابي لازم را در دو مرحله براي اين تيم انجام داده است و بعد راهي كوالالامپور شد.
سرمربي تيم بسكتبال جوانان ايران بنا به درخواست كميته ملي پارالمپيك و فدراسيون بسكتبال با ويلچر مالزي براي هدايت تيم ملي اين كشور در مسابقات آسيا اقيانوسيه كه انتخابي پارالمپيك ريو 2016 نيز است، به مالزي رفت .
وي هدايت تيم بسكتبال با ويلچر مالزي را در رقابت هاي كشورهاي جنوب شرق آسيا (ASEAN) نيز بر عهده خواهد داشت.
آقا كوچكي در مورد مسابقات پيش روي تيم ملي بسكتبال با ويلچر مالزي گفت: رقابت هاي آسيا اقيانوسيه به ميزباني ژاپن و از 16مهر ماه آغاز مي شود و به مدت 12 روز طول خواهد كشيد.
وي افزود : 12 تيم در اين رقابت ها شركت مي كنند. همچنين مسابقات آ سه آن نيز به ميزباني سنگاپور و از 13 آذر ماه سال جاري برگزار مي شود.
سرمربي تيم ملي بسكتبال با ويلچر مالزي در مورد برنامه هاي آماده سازي اين تيم گفت: حدود 10 روز است كه تمرينات را شروع كرديم و در دو نوبت صبح و عصر تمرين مي كنيم. نحوه تمرينات ارايه شده بازيكنان اين تيم را تحت تاثير قرار داده و فعلا راضي هستند.
وي با اشاره به هدايت تيم ملي بسكتبال با ويلچر تايلند از سوي دستيار گفت: واقعا از اين كه 2 مربي ايراني به عنوان 2 سرمربي در كشورهاي آسيايي فعال هستند، افتخار مي كنم.
محمدرضا دستيار كه مدتي است به عنوان سرمربي تيم ملي بسكتبال با ويلچر تايلند فعاليت مي كند ، به خبرنگار ايرنا گفت : پس از حضور موفق تيم بسكتبال با ويلچر جوانان ايران در رقابت هاي پاراآسيايي مالزي، انتخابي جهان 2014 تايلند و جهاني 2014 تركيه، از سوي فدراسيون بسكتبال با ويلچر كشور تايلند دعوت نامه اي مبني بر پذيرش پست سرمربي تيم بزرگسالان اين كشور دريافت كردم.
وي خاطرنشان كرد: پس از آن به عنوان مشاور تيم در مسابقات انتخابي 2014 كره با تيم تايلند همراه بودم واين تيم موفق شد در اين مسابقات مقام پنجم را به دست آورد . اين عنوان، بهترين نتيجه اين تيم در طول مدت فعاليت اين رشته در تايلند بود. پس از آن نيز در مسابقات منطقه جنوب شرقي آسيا ASEAN عنوان نخست را كسب كرديم .
سرمربي تيم ملي بسكتبال با ويلچر تايلند در مورد برنامه هاي امسال اين تيم نيز گفت: تيم بسكتبال با ويلچر تايلند اردوهاي آمادگي خود براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه و همچنين بازي هاي جنوب شرق آسيا از ارديبهشت سال ٩٤ آغاز كرده است و در دو تورنمنت بين المللي در كشورهاي إمارات و ژاپن نيز حضور پيدا كرد.
به گفته وي تايلند در دوره قبلي مسابقات آسيا و اقيانوسيه مقام پنجم را كسب كرد و در اين دوره براي حفظ و بهبود جايگاه خود در اين مسابقات حضور خواهد يافت.
علاوه براين بازيكنان بسكتبال با ويلچر ايران نيز سابقه چندين ساله در ليگ هاي اروپايي دارند و در كشورهايي همچون ايتاليا، اسپانيا، تركيه فعاليت دارند.
عليرضا احمدي نخستين لژيونر بسكتبال با ويلچر ايران است كه از سال ۱۳۸۲ در ليگ حرفه‌اي سري آ ايتاليا در باشگاه‌هاي ميلان و بندر تورس و ايالت لاتزيو ايتاليا حضور يافت. از آن زمان تا كنون بسكتبال با ويلچر ايران حدود 10 لژيونر به اروپا معرفي كرده است.
ورزشي(5)**1379**1581
۰ نفر