۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81755589
T T
۰ نفر

955 محدوده معدني جديد در آذربايجان غربي به ثبت رسيد

۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81755589
955 محدوده معدني جديد در آذربايجان غربي به ثبت رسيد

اروميه – ايرنا – معاون معدني سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: 955 محدوده معدني جديد در اين استان به ثبت رسيده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ناصر طاهري روز جمعه در كارگاه آموزشي يك روزه فرآيند توزيع و تسويه حساب مجوز حمل و نقل مواد معدني معادن شمال آذربايجان غربي كه در محل اداره صنعت معدن و تجارت خوي برگزار شد ، اظهار كرد: اين استان در ثبت محدوده هاي معدني در كشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وي هدف از برگزاري اين كارگاه را اعمال حاكميت دولت بر معادن در جهت صيانت از ذخاير معدني دانست و افزود: نحوه ثبت ، برداشت ، دريافت مجوز حمل و نقل سنگ ها و مواد معدني از معادن استان و همكاري معدنكاران با نيروي انتظامي و پليس راه و روش هاي كنترل مواد معدني صادراتي از پايانه ها از مهم ترين محورهاي آموزشي اين دوره يك روزه بود.
طاهري شهرستان خوي را قطب اول توليد سنگ مرمريت در كشور عنوان كرد و گفت: در اين زمينه بيش از 40 معدن مرمريت فعال است.
وي اظهار كرد: آذربايجان غربي 429 معدن داراي پروانه را در خود جاي داده و اين استان از استان هاي غني و با ظرفيت بالاي معدني در كشور به شمار مي رود.
وي همچين گفت: 195 محدوده در آذربايجان غربي داراي پروانه اكتشاف مواد معدني بوده و هم اكنون در بخش فرآوري مواد معدني در استان 807 كاني غيرفلزي شناسايي شده است.
به گزارش ايرنا ، آذربايجان غربي با داشتن 52 ماده معدني از 69 ماده معدني شناسايي شده در كشور رتبه سوم و از لحاظ تنوع مواد معدني رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.
اين استان همچنين از نظر تنوع سنگ هاي تزئيني در كشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
شهرستان 354 هزار نفري خوي در 134 كيلومتري شمال مركز آذربايجان غربي واقع است.ك3
7128/1905