۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81752202
T T
۰ نفر

ركود اقتصادی در راه كره جنوبی

۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81752202
ركود اقتصادی در راه كره جنوبی

تهران - ایرنا - تحلیلگران اقتصادی در كره جنوبی روز سه شنبه پیش بینی كردند رشد اقتصادی این كشور در یك دوره طولانی با كاهش روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، پیش بینی تحلیلگران اقتصادی به دلیل بودجه پیشنهادی انبساطی دولت برای سال آینده میلادی بوده است.
این تحلیلگران معتقدند كه افت صادرات و كاهش تقاضای داخلی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا نگران كننده است و كره جنوبی در یك دوره طولانی مدت رشد پایینی را خواهد داشت.
صادرات كره جنوبی با 14.7 درصد افت در ماه میلادی گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل به 39.33 میلیارد دلار رسید كه بیشترین كاهش در شش سال گذشته بود و جرقه نگرانی ها از اقتصاد كاملا وابسته به خارج این كشور، زده شد.
وزارت دارایی كره جنوبی میزان رشد این كشور در سال 2016 میلادی را 3.3 درصد پیش بینی كرد كه كمتر از برآورد قبلی معادل 3.5 درصد است. همچنین رشد اقتصادی این كشور در سال جاری از 3.3 به 3.1 درصد كاهش یافت.
سیاستمداران ارشد كره جنوبی تاكید دارند كه با توجه به درآمد مالیاتی، این كشور نیازمند بودجه ای انبساطی متناسب با وضعیت داخلی و خارجی این كشور است.
درآمدهای مالیاتی تولید ناخالص داخلی این كشور برای سال 2016 میلادی، 391.5 تریلیون وون است كه فقط 2.4 درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته و این دلیل رشد كند اقتصادی است.
كاهش رشد اقتصادی چین نیز كه بزرگ ترین بازار صادراتی كره جنوبی است از موانع در رشد اقتصادی كره جنوبی بیان می شود.
وزارت دارایی كره جنوبی همچنین اعلام كرد: دولت به دنبال افزایش بودجه به میزان سه درصد برای سال 2016 میلادی است.
بر اساس این گزارش، دولت از مجلس ملی این كشور خواست تا با بودجه 386.7 تریلیون وون معادل 324 میلیارد و 600 میلیون دلار برای سال آینده موافقت كند.
بودجه سال جاری كره جنوبی 375.4 تریلیون وون بود.
پیشنهاد بودجه سال آینده میلادی را كابینه كره جنوبی امروز - سه شنبه - تایید كرد و قرار است این بوده جمعه هفته جاری به مجلس كره جنوبی ارسال شود و تا دوم دسامبر (11 آذرماه) فرصت بررسی این بودجه است.
این بودجه با 2.9 درصد افزایش كمترین میزان افزایش را از سال 2010 میلادی دارد.
اختصاص بخش قابل توجهی از بودجه به وزارت بهداشت، رفاه و كار معادل 123 تریلیون وون، معادل 32 درصد پیشنهاد شده است.
از این مبلغ به طور خاص نیز 15.8 تریلیون وون معادل 12.8 درصد برای مقابله با بیكاری كنار گذاشته شده است.
در ماه جولای، نرخ بیكاری برای سنین 15-29 ساله 9.4 درصد، بسیار بالاتر از متوسط ​​3.7 درصد برای كل كشور بود.
دولت به دنبال افزایش هزینه های دفاعی به میزان چهار درصد و اختصاص 39 تریلیون وون است تا توان نظامی خود را مقابل كره شمالی بالا ببرد و دستمزد نظامیان و سربازان را افزایش دهد.
دولت همچنین قصد دارد برای كاهش هزینه های خود به میزان شش درصد از بخش اجتماعی و دو درصد از بخش صنعت و انرژی صرفه جویی كند.
دولت انتظار دارد تا در سال 2016 مبلغ 391.5 تریلیون وون از طریق مالیات درآمد كسب كند كه 2.4 درصد بیشتر از سال جاری است و با این حال با كسری 37 تریلیون وونی در سال آینده مواجه خواهد بود.
آساق**3077 **1446