۵ شهریور ۱۳۹۴، ۷:۱۷
کد خبر: 81736370
T T
۰ نفر
دادگاه منچستر دختر شانزده‌ساله انگليسي را متهم به جرائم تروريستي كرد

لندن - ايرنا- يك دختر شانزده‌ساله انگليس به دليل داشتن دستورالعمل ساخت بمب درگوشي موبايلش و در اختيار داشتن تصاوير و اطلاعات مرتبط با گروه تروريستي داعش، از سوي دادگاه منچستر رسما متهم به جرائم مرتبط با تروريسم شد.

به گزارش ايرنا، اين دختر دانش‌آموز روز چهارشنبه در جريان حضورش در دادگاه جوانان منچستر براساس قانون ضد تروريستي 2000، متهم به دو جرم مرتبط با تروريسم شد.
در دادگاه جوانان منچستر عنوان شد كه اين دختر ضمن در اختيار داشتن دستورالعمل ساخت بمب و تصاوير مرتبط با گروه تروريستي داعش ازجمله ابوبكر البغدادي و جان داعشي ملقب به جان قصاب، از سيستم 'آي تي' مدرسه‌اش براي جمع‌آوري اطلاعات از اين گروه استفاده مي‌كرده است.
'خالد قريشي' قاضي اين دادگاه موافقت كرده است كه فعلاً اين دختر كه به دليل كم بودن سنش، هويت وي فاش نشده است، با قيد وثيقه به‌صورت مشروط آزاد و به ادامه تحصيل بپردازد.
براساس رأي قاضي دادگاه، اين دختر كه پاسپورت وي ضبط ‌شده، از ساعت 9 شب تا 7 صبح حق خروج از خانه نداشته و هفته‌اي سه بار بايستي به پاسگاه پليس مراجعه و وضعيت خودش را گزارش كند.
به گفته قاضي دادگاه منچستر، براساس قانون، اين دختر به دليل موارد اتهامي‌اش مي‌تواند با مجازات حبس فوري روبرو شود.
گفته مي‌شود اين دختر در ماه آوريل گذشته به همراه يك پسر 14 ساله از بلاكبورن توسط پليس ضد تروريسم انگليس بازداشت‌شده بود.
در يك سال گذشته شماري از جوانان و نوجوانان انگليسي به دليل ارتباط با گروه تروريستي داعش، دستگير و برخي از آنها نيز محكوم شده اند.
بر اساس گزارش‌هاي رسمي در حدود 700 انگليسي كه در ميان آنها شماري زن و دختر بسيار جوان بوده‌اند، از زمان شروع درگيري‌ها در سوريه به اين كشور رفته‌اند هرچند برآورد مي‌شود نيمي از آنها برگشته باشند.
روزنامه ساندي اكسپرس اخيرا در گزارشي بابيان اينكه حداقل يك هزار و 600 انگليسي به گروه داعش پيوسته‌اند، نوشته بود: آمار واقعي افرادي كه از انگليس به گروه تروريستي داعش پيوسته‌اند، دست‌كم دو برابر بيشتر از آمارهاي رسمي است.
گروه تروريستي داعش و ساير گروه‌هاي تكفيري و افراطي، دست‌پرورده‌هاي غرب و برخي از كشورهاي عربي هستند كه تاكنون جنايات بسياري در كشورهاي عراق و سوريه مرتكب شده‌اند
اروپام**4**1552

سرخط اخبار جهان