۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81734445
T T
۰ نفر
خرج صندوق بیمه اجتماعی در خراسان شمالی 10 برابر بیشتر از دخلش شد

بجنورد - ایرنا - رییس صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایری استان خراسان شمالی گفت: خرج صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، رستاییان و عشایری در این استان 10 برابر بیشتر از درآمد این صندوق در بخش بیمه سپاری است.

به گزارش ایرنا «علیرضا اسدی» رییس صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایری استان خراسان شمالی، عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: در این استان 34 هزار و 979 خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایری قرار دارند كه درآمد سالانه صندوق از حق بیمه این خانوارها حدود دو میلیارد و 60 میلیون ریال است.
وی اضافه كرد: این در حالی است كه میزان هزینه ای كه صندوق اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایری این استان به مستمری بگیران پرداخت می كند، افزون بر 28 میلیارد ریال است.
به گفته وی، در این استان 389 خانوار از صندوق اجتماعی ماهانه مستمری دریافت می كنند.
اسدی افزود: سرپرستان خانوارها به میزان حق بیمه ای كه طبق درآمد خود به بیمه پرداخت می كنند در صورت نایل شدن به بازنشستگی دو تا دو نیم برابر حق بیمه سالانه مستمری ماهانه می گیرند.
وی كمترین میزان دریافتی مستمری بگیران بیمه اجتماعی در استان خراسان شمالی را حدود شش میلیون ریال عنوان كرد.
اسدی گفت: در این استان 122 هزار خانوار با بعد جمعیتی هر خانوار 3.5 نفر كه در روستاها و اقامتگاه های عشایر سكونت دارند، مشمول بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایری هستند.
این مسوول فقدان اطلاع رسانی مناسب و نبود فرهنگ سازی برای بیمه سپاری اجتماعی را در استان دلیل استقبال نكردن افراد مشمول در این بیمه دانست.
اسدی گفت: هم اكنون در استان حدود 30 درصد از خانوارهای مشمول بیمه اجتماعی از پوشش این سازمان بیمه ای بهره مند شده اند.
وی مزیت بیمه اجتماعی برای روستاییان و عشایر را پرداخت حداقل 15 سال حق بیمه برای بازنشسته شدن و نداشتن محدودیت سنی اعلام كرد .
به گفته وی سرپرستان خانوار با سن 60 سال به بالا نیز می توانند از پوشش این بیمه بهره مند شده و با پرداخت 15 سال حق بیمه از بازنشستگی برخوردار شوند.
رییس صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایری استان خراسان شمالی گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی كشاورزان ساكن شهرها نیز می توانند از پوشش این بیمه برخوردار شوند.
وی از این خانوارها خواست برای استفاده از مزیت این بیمه اقدام كنند.
استان خراسان شمالی 900 هزار نفر جمعیت دارد كه 48 درصد آنان در مناطق روستایی عشایری سكونت دارند.ك3
/1744/6982/1961

سرخط اخبار استان‌ها