۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۳۱
کد خبر: 81729689
T T
۰ نفر
توانمندي ايران در پشتيباني از پلتفرم خودروي ساخت داخل

تهران-ايرنا-معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: امروزه ظرفيت علمي و فناوري كشور به جايگاهي رسيده است كه صنعت خودروسازي كشور، با بهره‌گيري از نيروي انساني جوان و متخصص و تجربه متخصصان مجرب، در پشتيباني از پلتفرم خودروي ساخت ايران توانمند شده است.

به گزارش ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دكتر محمود شيخ‌زين‌الدين با اشاره به توانمندي علمي و فناوري كشور در توليد محصولات تجاري بومي صنعت توليد خودرو، افزود: ظرفيت فناوري و نوآوري كشور داراي توانمندي كامل براي پشتيباني از پلتفرم خودروي ساخت ايران را با استانداردهاي بين المللي داراست.
شيخ زين الدين ادامه داد: صنعت خودروسازي كشورمان، با فراز و فرودهاي خود در ساليان گذشته همه تلاش خود را در پاسخ گويي به نيازهاي بازار داخلي انجام داده است به نظر بسياري از صاحب نظران صنعت خودرو معتقدند امروز زمان آن فرا رسيده است كه خودرو سازان كشور اقدام به ايجاد يك پلتفرم كاملاً ايراني با استانداردهاي بين المللي نمايد.
***فرصت ارزنده متخصصان جوان و خلاق كشور
معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي و فناوري، با تاكيد بر ضرورت بهره‌مندي صنعت خودروسازي كشور، از ظرفيت ارزنده نيروي انساني جوان و متخصص كشورمان، به حمايت معاونت علمي و فناوري از اين موضوع اشاره كرد و افزود: معاونت علمي و فناوري اعتقاد دارد سرمايه انساني عظيم متشكل از فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها، مهندسين و متخصصان با تجربه صنايع كشور با تكيه به پيشرفت‌هاي حاصل در حوزه علم و فناوري و نوآوري، ظرفيت لازم را براي پشتيباني اين حركت راهبردي، به ويژه با جلب مشاركت گسترده و مديريت شده بخش خصوصي فراهم خواهد ساخت.
شيخ زين‌الدين در ادامه با اشاره به فراهم شدن زمينه‌هاي لازم براي تحقق حركت اقتصاد دانش‌بنيان بيان كرد: قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان نيز امكان حمايت گسترده‌تر از چنين حركتي را فراهم آورده است. مقدمات كار براي تأسيس كانون هماهنگي دانش، صنعت و بازار صنعت خودرو صورت گرفته در صورت آمادگي فعالان اقتصادي، صنعتي و دانشگاه ها از موضوع، معاونت علمي و فناوري به اين امر اقدام خواهد نمود.
***حمايت ويژه از چرخه انتقال دانش و فناوري
معاون نوآوري و تجاري سازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با اشاره به نقش توانمندي در كسب دانش و فناوري و انتقال آن در صنعت خودروسازي، اظهار كرد: معاونت علمي و فناوري از موضوع انتقال دانش و فناوري، برمبناي چارچوب و تعريف دقيق در حوزه قطعه‌سازي، حمايت خواهد كرد. اين حمايت به صورت ويژه براي قطعه‌سازان كه داراي ظرفيت صادرات محصول خود باشند، صورت خواهد گرفت.
علمي**1023**1440
۰ نفر