۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81718152
T T
۰ نفر
قدرت و اقتدار مسلمانان در وحدت و اتحاد با يكديگر است

قم- ايرنا - آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد گفت: قدرت و اقتدار مسلمانان در وحدت و اتحاد با يكديگر است.

به گزارش ايرنا، وي روز پنجشنبه در ديدار سفير عراق در ايران، با بيان اينكه كشور عراق جايگاه جهاد و شهادت است، اظهار داشت: نگاه نظام اسلامي به اين كشور به دليل وجود عتبات عاليات و بارگاه اهل بيت نگاهي ويژه است.
وي با اشاره به مجاهدتها و فداكاريهاي مردم عراق در برابر جريانهاي تكفيري و تروريستي، اظهار داشت: مقاومت ملت عراق در برابر استكبار و عمال دست پروره آن يعني داعش موجب خشنودي همه مسلمانان شده است.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه زمان كنوني زمان مخصوصي است، افزود: در اسلام تاكيد فراواني به شناخت زمان شده و در هيچ زماني هم مانند زمان حال بين حق و باطل و كفر و ايمان برخوردي با اين شدت وجود نداشته است.
آيت الله نوري همداني خاطرنشان كرد: به خاطر حساسيت زمان موجود همه كساني كه در جايگاه و موقعيت خاصي قرار دارند، بايد بيدار و هوشيار گام بر دارند و با شناخت زمان بر اساس آن وظيفه خود را تنظيم و بر مبناي آن نيز عمل كنند.
اين مدرس درس خارج فقه حوزه علميه قم با تاكيد بر قدرت و اقتدار مسلمانان و جبهه اسلام در برابر استكبار و جبهه كفر، تصريح كرد: قوت و قدرت مسلمانان در وحدت و اتحاد است و هر قدر اين وحدت بيشتر باشد، به همان اندازه نيز قوي تر خواهيم بود.
وي با بيان اينكه سياستها و برنامه هاي دولت هاي ايران و عراق همان برنامه هاي پيغمبران خدا و اولياي اسلام است، افزود: راه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نيز همان راه انبيا و اوليا است، چرا كه اين بزرگان هميشه در برابر باطل و كفار و نفاق جهاد و مقاومت داشتند و الان نيز براي ما مهمترين مساله، مقاومت در برابر دشمنان اسلام است.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه امروز در كشورهاي اسلامي از جمله عراق، سوريه، فلسطين و يمن برخورد شديدي ميان مسلمانان و دشمنان وجود دارد، افزود: مثلث كفر و نفاق و صهيونيسم با همكاري يكديگر در برابر مسلمانان صف آرايي كرده و براي پيشرفت خود لحظه شماري مي كنند و مسلمانان نيز بسيار قوي و مقاوم در برابر آنها ايستاده اند.
وي همچنين مديريت قوي و درست براي اداره كشورهاي اسلامي را ضروري عنوان كرد و افزود: در نظام اسلامي مساله شيعه و سني اصلا مطرح نيست ولي ما با همه كساني كه با اسلام ناب محمدي مخالف هستند، اعم از استكبار، صهيونيسم بين الملل، داعش، بوكوحرام و سلفي ها مخالف هستيم.
آيت الله نوري همداني ضمن تمجيد از همراهي و تعامل دولت عراق با علما و مراجع شيعه در اين كشور، تصريح كرد: با توجه به ضرورت اتحاد در برابر دشمنان ما نيز به عنوان يك طلبه از طلاب حوزه علميه قم در خدمت اين دولت هستيم.ك/3
7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها