۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۳۴
کد خبر: 81715506
T T
۰ نفر
گاوها در صف معترضين به پايين آمدن قيمت شير در انگليس

لندن - ايرنا - دامداران انگليسي در جريان حركت اعتراضي شان به پايين آمدن قيمت شير گاو و ساير محصولات لبني وگوشتي در انگليس، دو گاو را به داخل يكي از فروشگاه هاي زنجيره اي مهم اين كشور رها كردند.

به گزارش ايرنا، يكي از دامداران روز دوشنبه در دفاع از اين اقدام كه در يكي از فروشگاه زنجيره‌اي 'ازدا ' صورت گرفته است، به خبرنگاران گفت: ما از كاهش مداوم قيمت شير گاو در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي انگليس ازجمله در 'ازدا ' معترض هستيم.
دامداران انگليسي در جريان حركت اعتراضي شان به قيمت پايين شير و ساير فرآورده‌هاي لبني در اين كشور، همچنين با بيرون آوردن بطري‌هاي شير و محصولات لبني از قفسه‌هاي مغازه‌ها و عرضه رايگان آن در كنار خيابان به نوعي اعتراض خود را به پايين بودن نرخ اين محصولات اعلام كردند.
'ميورينگ ريموند' رييس اتحاديه ملي كشاورزان انگليس روز دوشنبه در گفت‌وگو شبكه اسكاي نيوز ضمن اشاره به نشست اضطراري اين اتحاديه براي مشكلات ايجادشده ناشي از پايين آمدن بهاي شير و گوشت گفت: در صورت تداوم اين وضعيت در ماه‌هاي آينده شمار ديگري از دامداران فعاليت خود را متوقف خواهند كرد.
وي گفت: دامداران بابت هر ليتر شير در حال حاضر بين 8 تا ده پنس ( هر پوند معادل 100 پنس ) ضرر متحمل مي‌شوند كه ادامه اين وضعيت قابل‌تحمل نخواهد بود.
ريموند افزود: هر توليدكننده شير در روز در حدود 2 هزار و 500 ليتر شير توليد مي‌كند كه مي‌تواند به‌راحتي تصور كرد كه ميزان ضرر و زيان هر دامدار چقدر است.
در همين حال اتحاديه ملي كشاورزان انگليس از همه فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان خواسته‌اند كه قيمت‌هاي واقعي شير را به مردم نشان دهند تا آنان بفهمند كه كشاورزان چه مبلغي بابت هر ليتر شير دريافت مي‌كنند.
به گفته اين اتحاديه برخي از فروشگاه‌ها بابت هر ليتر شير در حدود 30 الي 33 پنس به دامداران پرداخت مي‌كنند اما مبلغ پرداخت برخي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مهم انگليس ازجمله ازدا در حدود 23 پنس در هر ليتر است.
در حال حاضر قيمت هر پاكت شير 2.27 ليتري در فروشگاهي انگليس ازجمله در ' تسكو' يك پوند و در 'ازدا' 89 پنس است.
به گزارش منابع انگليسي، از ژانويه گذشته تاكنون در حدود 200 توليدكننده محصولات لبني و دامي، به دليل پايين آمدن قيمت شير و فرآورده‌اي گوشتي، اين صنعت را ترك كرده‌اند.
دامداران انگليسي مي‌گويند كه براي پوشش دادن هزينه‌هايشان حداقل بهاي هر ليتر شير بايستي در حدود 30 پنس باشد اما آنها در ماه ژوئن بابت هر ليتر شير به‌طور ميانگين 23.44 پنس دريافت كرده‌اند.
در 29 جولاي گذشته نيز كشاورزان و دامداران انگليسي در اعتراض به پايين بودن قيمت شير و گوشت در انگليس ماشين‌هاي سنگين كشاورزي را به خيابان‌ها آوردند و باعث توقف كامل خيابان‌ها و ترافيك سنگين در برخي از شهرهاي اين كشور شدند.
اروپام**4**1552

سرخط اخبار جهان