۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81712549
T T
۰ نفر
دولت تدبير و اميد از نقد عالمانه و منصفانه رسانه ها استقبال مي كند

قزوين-ايرنا- معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار و رييس شوراي اطلاع رساني استان قزوين گفت: دولت تدبير و اميد حامي رسانه ها است و از نقد عالمانه و منصفانه و انتقاد سازنده آنها استقبال مي كند.

به گزارش ايرنا، ايوب رحيمي بعدازظهر شنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) استان قزوين، 17 مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران اين رسانه تبريك گفت و افزود: دولت يازدهم فضاي مناسبي را براي فعاليت رسانه ها فراهم ساخته است.
وي اظهار كرد: برخلاف برخي دوره ها كه خبرنگاران و رسانه ها درگير شكايات مديران از خود بودند، در دولت تدبير و اميد فضاي مطلوبي براي بيان نظرات و ديدگاه هاي اهالي رسانه ها در حوزه هاي مختلف بوجود آمده كه البته برخي مباحث كه برخلاف منافع ملي و به شكل مغرضانه مطرح مي شوند، از آنها جدا است.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين با قدرداني از تلاش هاي اصحاب رسانه براي انعكاس رويدادها و وقايع جامعه، گفت: خبرنگاران بايد بدون كم و كاست و با پرهيز از كم گويي يا زياده گويي، منعكس كننده واقعيت هاي جامعه باشند و به روشنگري بپردازند.
وي با بيان اينكه برخي اوقات شاهد افراط و تفريط در فضاي رسانه ها هستيم كه بايد از آن پرهيز كرد، افزود: رسانه ها بايد با مسايل و رويدادها را به شكل منصفانه و صادقانه برخورد كنند.
رييس شوراي اطلاع رساني استان قزوين، پيگيري مسايل و مطالبات مردم از مديران را از وظايف مهم رسانه ها برشمرد و گفت: مديران خدمتگزار مردمند و بايد در برابر خبرنگاران و اهالي رسانه ها پاسخگو باشند و اگر چنين نباشند بايد جاي خود را به فردي كه پاسخگوي سوالات اصحاب رسانه به عنوان نمايندگان مردم و افكار عمومي باشد، بدهند.
وي در ادامه به نقش رسانه ها در ارتقاي سطح اميد و نشاط و امنيت در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت:رسانه ها در اين خصوص بايد ياري گر مسوولان باشند.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، از رسانه ها خواست تا با اطلاع رساني مناسب خود به برگزاري انتخاباتي پرشور و با حضور حداكثري مردم كمك كنند.
رييس ستاد انتخابات استان قزوين با توصيه به مجريان و مسوولان برگزاري انتخابات براي رعايت امانتداري و بي طرفي كامل، گفت: با هرگونه سوء استفاده از بودجه دولت براي تبليغات و هزينه بيت المال به سود يا ضرر نامزدهاي احتمالي انتخابات به شدت برخورد مي شود.
وي اضافه كرد: از دستگاه قضايي استان قزوين درخواست كرده ايم تا به منظور برخورد و رسيدگي به تخلفات انتخاباتي شعبه ويژه اي را راه اندازي كند.
رحيمي در ادامه از حمايت رسانه ها از تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان در جريان مذاكرات با گروه 1+5 قدرداني كرد و گفت: رسانه ها سهم قابل توجهي را در موفقيتي كه بدست آمد، داشتند.
وي با تاكيد بر تلاش رسانه ها براي تقويت وحدت و انسجام ملي، اظهار كرد: اگر در همه جا بر روي منافع ملي خود اتفاق نظر داشته باشيم و همه جا متحد و منسجم باشيم، به اهداف خود دست يافته و به موفقيت مي رسيم.
وي خاطرنشان كرد: بايد به خود بباليم كه تيم مذاكره كننده هسته اي با اقتدار كامل در برابر قدرت هاي جهاني از منافع ملي و حقوق ملت و كشور دفاع كردند و بدنيا و حاكمان كشورها اثبات نمودند كه با مذاكره، تعامل و گفت و گو مي توان سخت ترين چالش ها و مشكلات را از پيش رو برداشت و حل كرد.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين در بخش پاياني صحبت هاي خود از خبرگزاري جمهوري اسلامي ايرنا قزوين بابت پوشش خبري و انعكاس وقايع و رخدادهاي استان قدرداني نمود و اظهار اميدواري كرد اين رسانه بتواند همچنان در مسير صحيح اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي موفق عمل كند.
رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان قزوين نيز در اين مراسم ياد و خاطره شهيد محمود صارمي، خبرنگار فقيد خبرگزاري جمهوري اسلامي و روز خبرنگار را گراميداشت و گفت: ايرنا، رسانه دولت و نظام و مردم است.
وحيد مقدم سليمي با بيان اينكه ايرنا داراي رويكردي اعتدالي است در مسير اهداف دولت و نظام جمهوري اسلامي حركت مي كند، افزود: خبرگزاري جمهوري اسلامي در شرايطي كه شاهد بي مهري و كم لطفي رسانه اي نسبت به دولت هستيم، داراي وظيفه و رسالت حساسي است چرا كه بيان خدمات دولت و قدرتمند نشان دادن آن، قدرتمند نشان دادن ظام و مايه اقتدار كشور مي باشد.
وي با اشاره به پوشش گسترده و كامل مربوط به مذاكرات هسته اي كشورمان و گروه 1+5 از سوي ايرنا، گفت: خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در رابطه با اين رويداد همپا و همسطح رسانه هاي مطرح دنيا گام برداشت كه اين مهم افتخاري ديگر براي اين رسانه رسمي دولت و نظام و خبرنگاران و مسوولان آن بود.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها