۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81677703
T T
۰ نفر
كاهش 20 درصدي مصرف برق در بخش اداري امكان پذير است

تهران- ايرنا - معاون خدمات مشتركين توزيع نيروي برق تهران بزرگ اعلام كرد: مشتركين اداري با مديريت مصرف در ساعات اوج بار به راحتي مي توانند مصرف برق دستگاه مربوطه را تا 20 درصد كاهش دهند.

به گزارش روز جمعه ايرنا از پايگاه خبري وزارت نيرو (پاون)، عبدالامير ياقوتي ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﻕ را، ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻣﺼﺮﻑ بدون كاهش سطح رفاه دانست و افزود: تابستان امسال دستيابي به پيك مصرف برق به حدود 50 هزار مگاوات ، درحالي كه نخستين ماه از اين فصل است ،نشان دهنده رشد سريع مصرف برق در كشور ،و بنابراين مشتركان بايد بيش از گذشته مصرف برق را مديريت كنند.

وي گفت: تهران بيش از دو هزار مشترك اداري‌ دارد كه در زمان اوج مصرف از ساعت 11 تا 15 اين مشتركان هزار و 150 مگاوات برق مصرف مي‌كنند.

به گفته ياقوتي؛ تغيير نگرش در رفتارهاي مديريت مصرف برق در بخش ساختمان‌هاي اداري كمك شاياني در كاهش مصرف انرژي و تامين برق پايدار براي مشتركان به ويژه در فصل تابستان خواهد داشت.

اين مقام مسئول يادآور شد: مطالعات انجام شده نشان مي دهد كه در فصل تابستان و روزهاي اوج مصرف، سهم بار سرمايشي 50 درصد، روشنايي 22 درصد و بار ملزومات اداري 28 درصد است كه مي‌توان با تمركز بر صرفه‌جويي در زمينه سرمايشي و روشنايي ادارهها؛ كاهش چشمگير در زمان پيك بار را موجب شد.

وي افزود: سازمان‌ها و نهادهاي مستقر در پايتخت مي‌توانند با استفاده بيشتر از نور طبيعي در روز، كند كردن دور فن كوئل‌ها، افزايش دماي تنظيم ترموستات چيلرها و كاهش برودت آن در ساعات پيك، خاموش كردن تجهيزات برقي به هنگام خروج از محل كار، خاموش كردن سامانه‌هاي سرمايشي پس از ساعات اداري و نيز استفاده از مولدهاي اختصاصي در شرايط خاص، نسبت به كاهش بار سرمايشي و روشنايي همكاري بيشتري داشته باشند.

اقتصام (1)1070** 1559

سرخط اخبار اقتصاد