۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83816537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم تشویق مشترکان آذربایجان‌غربی برای کاهش مصرف برق

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به تشویق مشترکان برای کاهش مصرف گفت: اگر مشترکان تنها ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند، ۲۰ درصد از هزینه بهای برق مصرفی در قبوض آنها کاهش می‌یابد.

اکبر حسن‌بگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت مصرف در ساعات اوج بار در تابستان امسال از اولویت‌های ماست و با همکاری مشترکان تمام حوزه‌ها از جمله بخش اداری، برق پایدار و مطمئن در استان تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید همه دستگاه‌های اداری استان جهت عبور از اوج بار برق تابستان سال جاری همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی بیان کرد: دستگاه‌های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده‌ می‌توانند مصرف برق در دستگاه‌های اداری را مدیریت کنند.

به گفته وی همکاری تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک بار تابستان امری ضروری است.

وی افزود: سازمان‌هایی که مولدهای اضطراری از جمله دیزل ژنراتور و یا سیستم‌های برق اضطراری در اختیار دارند می‌توانند با تامین برق خود در ساعات اوج مصرف علاوه بر همراهی با شرکت توزیع نیروی برق، پاداش همراهی دریافت کنند.

وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.

وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می دهند؛ طبق بررسی ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم ها در کل کشور مصرف می شود که رقم بسیار زیادی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha