۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷
کد خبر: 81669786
T T
۰ نفر
یمن؛ 100 روز ایستادگی و پایمردی در برابر تجاوزگران

تهران - ایرنا - یمن دیروز 100 روز تجاوز، ددمنشی، كشتار، ویرانگری و محاصره زمینی، دریایی و هوایی را در برابر 100 روز ایستادگی و مقاومت و پایمردی پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی پرس، این در حالی است كه رژیم متجاوز سعودی طی این مدت نتوانست به هیچیك از اهدافی كه در ابتدای تجاوز اعلام كرد، دست یابد و روز به روز بیش از پیش دچار سردرگمی شد.

حملات هوایی ائتلاف متجاوز به سركردگی رژیم سعودی از روز اول (ششم فروردین)فقط تاسیسات زیربنایی همانند جاده ها، فرودگاهها، مدرسه ها، بیمارستانها، پمپ بنزین ها و انبارهای مواد غذایی در استانهای مختلف یمن را هدف قرار داد.

رژیم سعودی، همچنین با بمباران مناطق مسكونی افراد غیرنظامی را قتل عام كرد كه در این میان زنان، كودكان و پیران اكثر قربانیان را تشكیل می دادند و همزمان با آن با محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن 25 میلیون یمنی را گرسنه نگه داشت.

آخرین آمار و گزارش های رسمی وزارت بهداشت و مسكن یمن حاكی است كه شمار قربانیان حملات هوایی ائتلاف تجاوزگر سعودی علیه یمن از ششم فروردین ماه تا دوشنبه هفته گذشته شمار شهدا به 2554 نفر و زخمی ها به 8621 نفر رسید.

گزارش های یاد شده حاكی است كه در میان شهدا 449 كودك و 352 زن و در میان زخمی ها 778 خردسال و 619 زن یافت می شود.

گزارش های رسمی نشان می دهد كه بیش از 70 درصد زیرساخت مراكز پزشكی و درمانی از كار افتاده است كه در این میان بیش از 70 بیمارستان و درمانگاه و مركز پزشكی و بیش از 125 واحد بهداشتی بطور مستقیم از سوی جنگنده های متجاوز عربستانی - عربی- آمریكایی مورد هدف قرار گرفتند.

سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن در اظهارات مطبوعاتی خود توضیح داد: جنگنده های متجاوز خودروها را در هنگام حمل و نقل مجروحان در جاده های عمومی هدف قرار می دهند و از رسیدن زخمی ها به مراكز درمانی جهت معالجه جلوگیری می كنند كه این امر با قوانین بین المللی جنگها منافات دارد.

وی به شیوع بیماریهای واگیردار خطرناك در مناطق درگیر در یمن اشاره كرد كه از یك فاجعه بهداشتی قریب الوقوع در آنها حكایت می كند.

او پیش بینی كرد كه به دلیل نبود واكسن، سرم، محلولهای آزمایشگاهی و داروهای بیماری های صعب العلاج مانند بیماری قند و سرطان بار دیگر بیماری های واگیر دار در یمن ظاهر شده و انتشار یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاكید كرد: تجاوز علیه یمن وارد چهارمین ماه خود شده و همچنان اشتهای سیرناپذیری سعودی های متجاوز برای كشتار و ویرانگری در یمن پایان ندارد.

وی در همین رابطه به هدف قرار گرفتن تنها واحد تولید اكسیژن در یمن اشاره كرد كه بیمارستانها و مراكز درمانی این كشور بدون آن نمی توانند به كار خود ادامه دهند؛ این موضوع خود به تنهایی از خوی ددمنشانه و جنایتكار رژیم سعودی علیه ملت یمن حكایت می كند.

كارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه، تشبیه كرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه (به جز عمان) و آمریكا از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كردند، جلوگیری كند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داد تا از كمك رسانی به مردم این كشور جلوگیری كند.

خاورم ** 1487 **1275

سرخط اخبار جهان