ائتلاف سعودی تاکنون ۳۰۰ مرکز بهداشتی یمن را مورد هدف قرار داده است

تهران - ایرنا - « طه متوکل » وزیر بهداشت و مسکن یمن دیشب (یکشنبه شب) اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی -آمریکایی در جریان سالهای تجاوز به یمن بیش از ۳۰۰ مرکز بهداشتی و بیمارستانی و صدها آمبولانس این کشور را هدف بمبارانهای خود قرار داده است.

به گزارش امروز پایگاه خبری لبنانی « العهد»، متوکل در دیدار با  کادر بهداشت استان « حجه » ضمن اعلام این مطلب افزود: ائتلاف سعودی از ششم فروردین ۹۴ تاکنون به طور برنامه‌ریزی شده، بخش بهداشت یمن را مورد هدف قرار داده است.

وی توضیح داد: در حملات شکل گرفته علیه صدها آمبولانس ده‌ها غیرنظامی به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند. ائتلاف متجاوز سعودی به یمن همچنین با تهی کردن کشور از کادر پزشکی کارآزموده و با تجربه و جذب آنها به خارج از کشور، به بخش بهداشت کشور به شدت لطمه زده است.

وی گفت: البته همچنان پزشکان وفادار به مردمان و معتقد به آرمان مقدس سرزمین یمن به رغم تحمل رنج و محرومیت و قطع شدن حقوق و دستمزد، همچنان در کشور مشغول فعالیت هستند.

متوکل خاطرنشان کرد: دشمن متجاوز ظرف هفته‌های گذشته و همزمان با بحران شیوع «ویروس کرونا» با انتشار شایعات و اخبار دروغین اعتماد به نفس مردمی پزشکان و وزارت بهداشت را هدف قرار داده است. وضعیت بهداشت یمن در مناطق اشغال شده توسط ائتلاف متجاوز به شدت وخیم و دردناک است و به شهروندان در مناطق یاد شده از نظر بهداشتی و پزشکی به طور واقعی رسیدگی نمی‌شود.

وزیر بهداشت یمن در ارتباط با به اصطلاح «پل پزشکی» وعده داده شده از سوی سازمان ملل جهت معالجه بیماران در این کشور تاکید کرد: این موضوع دروغ بزرگی بیش نیست، زیرا فقط ۵۰ بیمار را جهت معالجه به خارج از کشور فرستاده‌اند، در حالی‌که هم اکنون هزاران بیمار صعب‌العلاج در یمن وجود دارند که نیازمند معالجه فوری در خارج از کشور هستند.

وی توضیح داد: استان حجه طی چند دهه گذشته در محرومیت بسر برده است، زیرا فقط ۸ بیمارستان صحرایی در آن یافت می‌شود.

از سوی دیگر « هلال الصوفی » استاندار استان حجه نیز در این نشست تاکید کرد : ۲۸ مرکز قرنطینه در استان برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده و به رغم تجاوزگری و محاصره دشمنان این استان شاهد یک خیزش بهداشتی است.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند بوده است.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha