۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴
کد خبر: 81664130
T T
۰ نفر
معاون استاندار كرمانشاه:همكاري بانكها روند توسعه استان را شتاب مي بخشد

كرمانشاه - ايرنا - سرپرست امور هماهنگي و توسعه منطقه اي استانداري كرمانشاه گفت: همكاري و هماهنگي بانك ها با سياست هاي حمايتي دستگاه هاي اجرايي بخصوص در دو حوزه اقتصاد و كشاورزي مي تواند روند توسعه و تحول استان را شتاب فزاينده اي ببخشد.

به گزارش ايرنا روابط عمومي استانداري روز دوشنبه به نقل از هدايت حاتمي در نشست تخصصي استفاده از ظرفيت هاي بودجه در حوزه هاي بانكي ضمن اشاره به نقش بانك ها در روند توسعه و خروج از ركود واحدهاي توليدي و رونق خدمات در استان، هماهنگي بانك ها با دستگاه هاي اجرايي در خصوص تحقق و اجراي طرح هاي مختلف را ضروري دانست.

وي اظهار داشت: كارآمد بودن بانك ها و استفاده بهينه از امكانات و ظرفيت هاي آنها براي ما بسيار مهم است.

معاون استاندار كرمانشاه گفت: ديدگاه ما اين است كه در سه محور بهبود فضاي كسب و كار، احياي واحدهاي راكد و اصلاح جدي در ساختار تصميم گيري ها مي توان روند توسعه استان را تسريع و كاهش نرخ بيكاري را تحقق بخشيد و از اين رو امسال برنامه خروج 200 واحد توليدي راكد استان را در دستور كار داريم و استاندار نيز بر اين قضيه به طور جد تاكيد دارند و آن را يكي از اولويت هاي كاري خود قرار داده اند.

حاتمي افزود: نامگذاري امسال به نام همدلي و همزباني دولت و ملت نويد يك همكاري و هماهنگي خالصانه بين دستگاه هاي اجرايي، بخش خصوصي و مردم را مي دهد و به همين منظور بنا داريم كه امسال سال شكوفايي اقتصاد استان باشد و اگر همه ما بخواهيم و همديگر را حمايت كنيم مطمئنا اين مسئله قابل تحقق است زيرا اگر بانك ها نتوانند معوقات خود را اخذ كنند مسلماً در ارائه تسهيلات نيز ناتوان مي شوند كه ناتواني بانك ها اثرات بدي را در امر توليد و خدمات رساني مي گذارد.

وي در ادامه تصريح كرد: اخذ معوقات بانكي باعث افزايش قدرت مالي بانك ها مي شود و همه بايد كمك كنيم كه موانع تحقق اين موضوع رفع شود.

وي جزيره اي حركت كردن را از عوامل توسعه نيافتگي و كند شدن حركت توسعه اي ذكر كرد و گفت: سياست هاي اقتصادي تمام دستگاه هاي موجود در استان بايد هماهنگ و در راستاي سياست ها و برنامه هاي اقتصادي استانداري باشد.

حاتمي قوي بودن درون بانك ها را باعث ايجاد استراتژي و برنامه هاي كارآمدتر و نيز ارائه خدمات بيشتر عنوان كرد و افزود: انتظارم از بانك ها و موسسات اعتباري استان اين است كه ضمن ارتباط بيشتر با دفاتر مركزي بانك هاي خود در تهران از ظرفيت هاي سرمايه گذاري آنها و جذب سرمايه گذار براي استان و معرفي قابليت ها و فرصت هاي سرمايه گذاري استان نهايت استفاده را ببرند.

8066

سرخط اخبار استان‌ها