۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹
کد خبر: 81649083
T T
۰ نفر
نظارت بر كيفيت، كميت و قيمت  كالاها با اجراي طرح ضيافت

رشت - ايرنا - رييس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان با اشاره به آغاز اجراي طرح ضيافت ويژه ماه مبارك رمضان گفت: در اين طرح بر كيفيت، كميت و قيمت كالاها، به صورت دقيق و با جديت نظارت ويژه مي شود.

محمد درويش كردار عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نيروي انتظامي ، تعزيرات ، جهاد كشاورزي ، استاندارد ، دانشگاه علوم پزشكي ، اتاق اصناف و اتحاديه هاي مربوطه و انجمن هاي حمايت از حقيق مصرف كنندگان از جمله دستگاه هاي شركت كننده در اجراي اين طرح هستند.

وي تمركز اقدامات نظارتي و بازرسي سازمان و همچنين بازرسان اتاق اصناف را در زمينه كالاهاي پرمصرف و با تقاضاي بيشتر عنوان و اضافه كرد: اكيپ هاي ويژه بازرسي بر عرضه كالاهايي همچون فرآورده هاي لبني، نان، حبوبات، مواد پروتئيني ، سبزيجات و ميوه، زولبيا و باميه و رشته خشكار، خرما و ساير كالاهاي اساسي ديگر نظارت دقيق خواهند داشت.

وي با بيان اين كه در حال حاضراز نظر تامين و فراواني كالا مشكلي در بازار وجود ندارد، افزود: علاوه بر موارد نظارتي ياد شده ، آمار موجودي كالا در بازار نيز توسط دستگاه هاي نظارتي مربوطه رصد مي شود.

رييس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان در ادامه از برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در استان از فردا ( بيست و هفتم خردادماه) خبر داد و افزود: در اين نمايشگاه كه به منظور تامين كالاهاي مورد نياز شهروندان راه اندازي مي شود، اكيپ هاي بازرسي مستقر شده و كميت، كيفيت و قيمت كالاهاي مورد نظر را مورد بارزرسي و پايش قرار مي دهند.

درويش كردار ادامه داد: همچنين براي اثربخشي اقدامات نظارتي گشت هاي مشترك با همكاري تعزيرات حكومتي ، اداره كل دامپزشكي ، معاونت غذا و دارو و اداره كل استاندارد در ايام تعطيل و غير اداري كشيك هاي ويژه دارند.

وي با بيان اين كه رسيدگي به شكايات و گزارش مردمي در اين ايام به عنوان اولويت ويژه تلقي مي شود ، تصريح كرد: تلاش مي كنيم در اسرع وقت گزارشات دريافتي را مورد رسيدگي قرار دهيم و موارد تخلف با تشكيل پرونده براي صدور حكم طي مراحل قانوني به تعزيرات حكومتي منعكس مي شود.

درويش كردار در ادامه تصريح كرد: همچنين ستادهاي خبري اين سازمان و ادارات تابعه با شماره 124 كما في سابق آماده دريافت گزارشات و شكايات مردمي مي باشند .

طرح تشديد نظارت و پايش بازار ويژه ماه مبارك رمضان ( طرح ضيافت) از بيست و پنجم خردادماه شروع شده و تا سي ام تيرماه ادامه دارد.

نخستين روز ماه مبارك رمضان امسال، مصادف با بيست و هشتم خردادماه جاري است.ك/3

7296/2007