۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81638212
T T
۰ نفر
نخستین كشتی مسافری مازندران تیرماه به آب انداخته می شود

نوشهر - ایرنا - مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: نخستین كشتی تفریحی - مسافری این استان تیر ماه به آب انداخته می شود.

دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسوولان استانی در سفری كه اوایل پارسال به روسیه داشتند، قرارداد خرید سه فروند كشتی مسافربری تفریحی را با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد كردند.

وی افزود: یك فروند از این كشتی ها تیر ماه در سواحل مازندرانی خزر به آب انداخته خواهد شد تا در محدوده شهرهای ساحلی مازندران فعالیت كند.

مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران از صدور گواهی فعالیت و تردد این كشتی كروز، توسط كارشناسان شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بزرگ نیا گفت: دو كشتی دیگر تا پایان سال از روسیه به ایران منتقل و پس از انجام مراحل اداری در دریای خزر و آب های مازندران به آب انداخته می شود.

وی با تاكید به تجربه و تخصص روس ها در ساخت كشتی های تفریحی گفت: فضای داخلی این كشتی های تفریحی به گونه ای طراحی شده كه دارای 140 اتاق با امكانات كامل است و مسافران از امكانات بسیار خوب آن بهره مند خواهند شد.

بزرگ نیا این اقدام را گامی موثر در جهت رونق بخشیدن به صنعت گردشگری دریایی در استان مازندران دانست و افزود: لازمه پویایی این صنعت فراهم بودن زیرساخت ها از جمله اسكله های تفریحی است كه متاسفانه به علت كم توجهی مسوولان ادوار گذشته در این حوزه اقدام اساسی صورت نگرفته است.

وی با یادآوری تاكید استاندار مازندران به لزوم تامین زیرساخت ها برای رونق گردشگری در استان گفت: در بندر امیرآباد بهشهر اقداماتی در این زمینه انجام شده و طبق پیش بینی های انجام گرفته قرار است امسال نیز اسكله تفریحی و مسافرتی در شهرستان های نور و نوشهر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی برای جذب گردشگران دریایی احداث شود.

به گزارش ایرنا، صنعت گردشگری در مازندران فقط به استفاده از ساحل، جنگل، مناظر طبیعی و تاریخی خلاصه شده و تاكنون در حوزه گردشگری دریایی كه زیر مجموعه این صنعت به شمار می رود اقدامی اساسی در این مناطق صورت نگرفته است.

مازندران با برخورداری از 365 كیلومتر محدوده ساحلی هر سال میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است كه از این میان حدود 90 درصد به منظور استفاده از دریا این استان را به عنوان مقصد سفرها انتخاب می كنند.

7078/1501/6097/ 2025
۰ نفر