۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۴
کد خبر: 81580334
T T
۰ نفر
سقز رتبه دوم تعداد كتابخانه مشاركتی را در استان دارد

سنندج- ایرنا- رییس اداره كتابخانه های عمومی سقز با اشاره به اینكه این شهرستان رتبه دوم تعداد كتابخانه های مشاركتی را در استان دارد گفت: هم اكنون هفت باب كتابخانه عمومی مشاركتی در شهرستان سقز فعال است.

به گزارش ایرنا، جلیل سیدی شامگاه سه شنبه در جلسه آموزشی ویژه كتابدارن كتابخانه های عمومی مشاركتی شهرستان سقز افزود: از این تعداد كتابخانه مشاركتی، شش باب در روستاها و یك باب نیز در شهر سقز فعال است.

وی گفت: هم اكنون روستاهای یازیبلاغی، بغده كندی، كندلان، ایرانخواه، سنته و گلتپه دارای كتابخانه عمومی مشاركتی هستند و تنها یك كتابخانه مشاركتی در شهر سقز فعال است.

به گفته وی حدود 10 درخواست صدور مجوز برای راه اندازی كتابخانه مشاركتی در سقز به نهاد كتابخانه های عمومی كشور ارسال شده است.

سیدی به نقش مهم كتابخانه های عمومی مشاركتی اشاره كرد و افزود: راه اندازی این نوع كتابخانه به ویژه در روستاها می تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص دسترسی مردم به كتاب و توسعه فرهنگ كتابخوانی داشته باشد.

وی اظهار كرد: هم اكنون شهرستان سقز با هفت باب كتابخانه مشاركتی فعال بعد از سنندج رتبه دوم را در استان دارد و افزایش تعداد این نوع كتابخانه ها از اولویت های انجمن كتابخانه های عمومی این شهرستان است.

رییس اداره كتابخانه های عمومی سقز با اشاره به نقش مهم كتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی افزود: توسعه این نهاد فرهنگی با بهره گیری از شیوه های اصولی و كاربردی یكی از برنامه های نهاد كتابخانه های عمومی كشور است و اجرای طرح كتابخانه های مشاركتی نیز در این راستا است.

سیدی در این جلسه آموزشی به نقش مهم كتابداران در نهادینه كردن كتاب و كتابخوانی اشاره كرد و گفت: كتابداران از مهمترین و تاثیرگذارترین اقشار در حوزه فرهنگی هستند.

وی اظهار كرد: كتابداران می توانند علاوه بر انجام وظایف اصلی خود به عنوان مشاورینی مورد اطمینان با مخاطبان خود ارتباط برقرار كرده و آنها را به مطالعه هر چه بیشتر كتاب های مفید تشویق و ترغیب كنند.ك/2

7348/1904

سرخط اخبار استان‌ها