۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81566755
T T
۰ نفر

روايت جالب معاون دادستان كرمان از يك عفو

۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81566755
روايت جالب معاون دادستان كرمان از يك عفو

كرمان - ايرنا - معاون دادستان عمومي و انقلاب كرمان جزئيات عفو و گذشت خانواده مقتول از اعدام قاتل را تشريح كرد.

به گزارش ايرنا علي سيدي روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: در پي يك مورد وقوع قتل در شهرستان بم قاتل دستگير، روانه زندان و حكم اعدام وي نيز صادر شد.

وي گفت: خانواده مقتول كه ساكن بم بودند به دليل جديت و قاطعيت خود براي قصاص قاتل فرزندشان و رهايي از صحبت افراد به گرگان نقل مكان كرده بودند و مصرانه درخواست اعدام قاتل را داشتند.

وي اظهار كرد: در اين حادثه كه در پي يك مورد تصادف رانندگي ايجاد شد، قاتل 31 ساله به دليل عصبانيت آني مقتول 24 ساله را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود.

معاون دادستان كرمان گفت: قاتل پس از ايراد ضربه به مقتول به دليل اصابت چاقو به شاهرگ وي او را با خودروي شخصي به بيمارستان انتقال داده و بين راه دوبار نبض مقتول را گرفته اما در مرتبه دوم متوجه مرگ وي شده بود.

وي افزود: قاتل در محل بيمارستان در حضور ماموران كلانتري به وقوع قتل اقرار كرد.



**نامه فرزند هشت ساله قاتل به برنامه فيتيله

سيدي گفت: با وجود تلاش ها و پيگيري هاي بسيار زياد اما خانواده مقتول حاضر به رضايت و گذشت نبودند.

وي افزود: در يك مورد فرزند هشت ساله قاتل نامه اي را به برنامه فيتيله ارسال و از آنها درخواست پيگيري اين موضوع را كرده بود.

وي اظهار كرد: دست اندركاران برنامه فيتيله و بازيگران اين مجموعه بنا به دستور رياست وقت سازمان صدا و سيما به گرگان مراجعه و درخواست گذشت كرده بودند كه اين خانواده رضايت نداده بودند.

معاون دادستان كرمان گفت: البته تلاش دست اندركاران مجموعه فيتيله براي كمك به اين كودك بسيار شايسته تقدير و قدرداني است.



**ادامه پيگيري ها در كرمان

وي بيان كرد: پس از مراجعه اعضاي اين خانواده به كرمان به منظور دريافت صورتجلسه قصاص، تلاش هاي ما براي كسب رضايت اين خانواده با دشواري هاي زياد، آغاز شد و بحمدالله با استعانت از فرمايشات ائمه اطهار (ع) موفق به جلب رضايت اين خانواده شديم.

سيدي تاكيد كرد: براي جلب رضايت خانواده مقتول، ساعت ها صحبت و تلاش شد.

وي با اشاره به اين كه كسب رضايت خانواده ها بسيار دشوارتر از صدور حكم و رسيدگي به پرونده هاست گفت: در انتخاب پرونده هاي كسب رضايت به پرونده هاي قتل هاي تصادفي وارد مي شويم و به پرونده افرادي كه جسورانه موجب مرگ فرد ديگري شده اند ورود نمي كنيم.

7440/3028

سرخط اخبار استان‌ها