۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81536245
T T
۰ نفر
شهيد نادر مهدوي سرداري كه ابهت كاذب امريكايي ها را در خليج فارس شكست

بوشهر-ايرنا- پاسدار شهيد نادر مهدوي سرداري است كه در عملياتي غرور آفرين و در نبرد مستقيم رزمندگان اسلام با نيروهاي امريكايي در خليج فارس پس از سرنگوني يك فروند بالگرد به همراه ديگر همرزمانش ابهت كاذب امريكايي ها را در هم شكستند.

يكي از همرزمان سردارشهيد نادرمهدوي گفت: شهيد مهدوي اسطوره اخلاق، ساده زيستي، شجاعت ، دينداري، ولايت مداري و سردارعمليات هاي شهادت طلبانه بود.

مصيب غريبي روز سه شنبه درگفت وگو با ايرنا افزود :شهيد مهدوي درجبهه دشت عباس فرمانده گروهان ما بودند ، او رفتاري ويژه و منحصر به فرد داشت و با وجود نظم و صلابت اما هيچ وقت با همرزمان و زيردستان خودتندي نمي كرد.

وي يادآورشد: شهيد مهدوي داراي اخلاقي پسنديده، متواضع ، فروتن و ازكبر و غرور متنفر بود.



نخستين نبرد مستقيم رزمندگان اسلام با نيروهاي امريكايي توسط نيروهاي منطقه دوم نيروي دريايي سپاه روز 16 مهر سال 1366در حوالي جزيره فارسي در خليج فارس به وقوع پيوست .

غريبي ادامه داد:سردارشهيد مهدوي درعمليات والفجر هشت فرمانده بود و مي توانست با دستورات نظامي نيروهاي تحت امر را فرماندهي كند اما با نهايت تواضع خود مهمات را حمل مي كرد و درشب عمليات آنقدرمهمات حمل كرد تا اينكه پشت كمرش زخمي شده بود.

برادرسردار شهيد نادرمهدوي نيز گفت:شهيد مهدوي همواره به اخلاق نيكو مشهور و محبوب همه اعضاي خانواده بود.

حسن فقيه افزود: شهيد نادرمهدوي فرمانده ناو گروه ناوتيپ 13 اميرالمومنين (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود.

شهيد مهدوي در 14خرداد 1342 در روستاي نوكار از توابع روستاي بحيري بخش مركزي شهرستان دشتي چشم به جهان گشود.

او ششمين فرزندخانواده بود فاميلي پدريش (بسريا )بود و درخانواده هم اسم وي به عشق ابا عبدالله حسين صدا مي شد اما اسم رسمي وشناسنامه اي وي نادراست .

برادرشهيد مهدوي ادامه داد: برادرم درسال 1365 فامليش را به خاطر ارادت خاصي كه به حضرت مهدي (عج) داشت مهدوي تغيير داد.

فقيه گفت: شهيد مهدوي قرآن را با توجه به هوش سرشاري كه داشت درمدت 25 روز ختم كرد.

وي افزود: شهيد مهدوي در يكم ارديبهشت ماه 1360 به عضويت سپاه پاسداران درآمد .

شهيد مهدوي دراين دوران درچندعمليات شركت داشتند ودرهمان سال به فرماندهي سپاه منطقه جم منصوب وبه مدت دو سال مشغول خدمت شدند وسپس به عنوان فرمانده سپاه خارك منصوب و تا سال 1363 عهده دار اين مسووليت بود.

شهيد مهدوي درسال 1361 با خواهري مومنه ( سكينه جوكار) ازدواج كرد و تنها حاصل اين ازدواج فرزند دخترش بنام زهرا مهدوي است كه چهل روز پس ازشهادت وي به دينا آمد.

شهيد نادرمهدوي گروهان دريايي ناوتيپ اميرالمومنين (ع) را بنيان گذاري كرد و فرماندهي آنرا برعهده گرفت.

اين گروهان دريايي نقش بسيارمهمي درعمليات هاي دفاع مقدس داشت .

شهيدمهدوي درادامه فعاليت دردوران دفاع مقدس ناو گروه دريايي ذوالفقار را درمنطقه دوم نيروي دريايي فرماندهي كرد كه تشكيل اين ناو گروه و عمليات هاي غرور آفرين آن، نقطه عطفي دركارنامه دفاع مقدس وافتخارآميز براي رزمندگان اسلام است.

شهيد مهدوي در عمليات هاي غرورآفرين وافجر هشت وكربلاي سه درتقويت و تثبيت موفقيت وقدرت نظامي ايران در نبردهاي دريايي با دشمن بعثي عراق و در راس آنها امريكا نقش مهم وتاثيرگذاري داشت.

برادرشهيد مهدوي به آخرين ديدارش با شهيد مهدوي در16/7/1366 اشاره كرد وافزود:برادرم گفت من فردا سفرخيلي محرمانه اما پرخطري درپيش دارم و به احتمال زياد با آمريكايي ها درگيرخواهم شد و شهادتش را خود پيش بيني كرده بود .



بخش هايي از وصيت نامه سردارشهيد نادرمهدوي كه در سال 62 به نگارش در آمده به شرح زير است:

برادرانم اسلام عزيز احتياج به جانبازي دارد، بياييد تا خودمان را آماده جان فشاني كنيم.

پدر و مادر عزيزم، امروز حسين زمان روح خداست.

اينها مي‌خواهند ما را به وسيله كشتن بترسانند اما اماممان چه خوب گفت كه ما مرد جنگيم و از كشته شدن نمي‌هراسيم و مرگ را با جان و دل مي‌خريم براي ما يكسان است كه مرگ به جانب ما بيايد و يا ما به جانب مرگ برويم.

پدرم اگر من شهيد شدم بالاي تابوتم بايست و دست به سوي پروردگار خويش بلند كن و بگو از دو فرزندم يكي به تو اهدا كردم فرزند مرا جزو شهيدان قرار بده.

مادرجان خيلي دلم مي‌خواهد بار ديگر برگردم و در آغوش باز و گرم تو قرار گيرم و مهر مادريت را احساس كنم، ولي خدا و اسلام را از تو عزيزتر مي‌دانم.

برادرجان موقعي كه خبر مرگ من را شنيدي خدا را به يادآور و با دو دست خود مرا دفن كن مبادا لباس سپاه را از تنم دربياوريد مرا همانطوري كه هستم دفن كنيد خون هاي روي بدنم را هم پاك نكنيد تا با بدن خونين خداي خود را ملاقات كنم.

به اميد پيروزي اسلام و مسلمين و سلامتي امام خميني بت‌شكن وصيت‌نامه را پايان مي دهم.

خورموج مركز شهرستان دشتي در فاصله 85كيلومتري جنوب بوشهر واقع شده است.

7206/ 6045

سرخط اخبار استان‌ها