۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81508706
T T
۰ نفر
معاون شهردار تهران: 60 درصد تجهيزات مترو توليد داخل است

تهران - ايرنا - معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: درحال حاضر حدود 60 درصد قطعات مصرفي، تجهيزات ثابت و واگن هاي مترو از طريق توليدكنندگان داخلي تامين مي شود.

به گزارش ايرنا، «سيدجعفر تشكري هاشمي» روز دوشنبه در حاشيه برنامه پاسخگويي معاون و مديران حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به درخواست هاي شهروندان از طريق سامانه تلفني 188 در جمع خبرنگاران، افزود: درهمين ارتباط و به منظور معرفي قطعات مورد نياز مترو تهران به توليدكنندگان داخلي، نمايشگاه مشاركت توليدكنندگان داخلي در صنعت مترو، روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري در مركز همايش هاي برج ميلاد تهران برپا مي شود.



* اسفندماه، آغاز فعاليت هاي استقبال از بهار

معاون شهردار تهران همچنين فعاليت هاي ستاد استقبال از بهار در معاونت تحت امر خود را شامل دو بخش ذكر كرد و افزود: بخش اول اين فعاليت ها با افزايش سفرها در اسفند و رسيدن ترددهاي درون شهري به اوج خود مرتبط است.

تشكري هاشمي افزايش ساعت كاركرد مترو، كاهش سرفاصله قطارها، افزايش ناوگان و ساعت كاري اتوبوس هاي شهر تهران را از جمله اين اقدامات بيان كرد.

وي از ايجاد پنج خط اتوبوسراني شبانه در شهر تهران همزمان با فرارسيدن اسفندماه خبر داد كه با توجه به افزايش حضور شبانه مردم در سطح شهر، به شهروندان تهراني خدمت رساني مي كنند.

وي از افزايش نظارت بر ناوگان تاكسيراني تهران خبر داد و گفت: 100 خودروي گشت تاكسيراني براي نظارت بر فعاليت تاكسي هاي شهر تهران پيش بيني شده است كه به همراه نيروهاي پليس راهور تهران بزرگ در نقاط پرتراكم شهر تهران حضور خواهند داشت.

معاون شهردار تهران از آمادگي شركت هاي زيرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافيك براي اسقبال از مهر خبر داد و افزود: تمام برنامه هاي اين معاونت در قالب ستاد استقبال از مهر با محوريت طرح «خط سفيد» اجرا خواهد شد.



* چهاردهمين كنفرانس بين المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك هفته آينده برگزار مي شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه چهاردهمين كنفرانس بين المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك هفته آينده برگزار مي شود، گفت: 1360 مقاله و پژوهش از سوي دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران ايراني به اين همايش ارسال شده و چهار هزار پژوهشگر برتر حوزه حمل و نقل نيز در اين كنفرانس حضور خواهند داشت.

وي با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته با كنفرانس بين المللي حمل و نقل مادريد اسپانيا، از حضور برخي ميهمانان كنفرانس مادريد در تهران خبر داد.



* بودجه حمل و نقل عمومي همچنان اولويت شهرداري تهران است

تشكري هاشمي با بيان اينكه شهرداري تهران به فعاليت هاي متفاوت و گسترده اي از قبيل نگهداشت شهر، ساخت و ساز و ديگر فعاليت هاي عمراني مي پردازد، گفت: هريك از فعاليت هاي شهرداري بودجه خاص خود را طلب مي كند ولي با اين وجود امسال نيز اولويت شهرداري توسعه حمل و نقل عمومي است و بيشترين اعتبار به حوزه حمل و نقل و ترافيك تخصيص يافته است.

وي با اشاره به اينكه با درآمدهاي فعلي شهرداري پاسخگويي به تمام نيازهاي ترافيكي شهر امكانپذير نيست، ابراز اميدواري كرد كه مجلس شوراي اسلامي توجهي ويژه به حمل و نقل تهران بخصوص توسعه مترو و اتوبوسراني داشته باشند.



* بيش از سه هزار تاكسي از ابتداي سال تاكنون در تهران نوسازي شده است

معاون شهردار تهران در ادامه با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون بيش از سه هزار دستگاه تاكسي نوسازي شده است، افزود: به دنبال كسب بودجه اي ويژه به منظور پرداخت تسهيلات به تاكسيرانان از طريق بانك شهر هستيم.



* حمل و نقل عمومي بايد ترجيح پذير شود

تشكري هاشمي با اشاره به اينكه مشكلات حوزه حمل و نقل و ترافيك تهران به طور كامل شناخته شده است، افزود: تنها به دنبال افزايش محدوديت هاي خودروهاي شخصي نيستيم بلكه جذابيت هاي حمل و نقل عمومي را بايد افزايش دهيم.

معاون شهردار تهران افزود: در بخش حمل و نقل عمومي كوتاه بودن زمان سفر اهميت زيادي دارد و يك اتوبوس با ظرفيت 100 نفر كه معادل حداقل 70 خودروي شخصي است نبايد همچون خودروهاي شخصي در ترافيك تهران حركت كند.



* پاسخگويي معاون و مديران حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به شهروندان

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين در خصوص مطالبات و درخواست مطرح شده شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافيك شهر، مهمترين درخواست هاي بيان شده از سوي مردم را احداث پل عابرپياده، نصب پله برقي، افزايش ايستگاه هاي خطوط اتوبوسراني تندرو و اصلاحات هندسي براي ايمن و روان سازي ترافيك تهران عنوان كرد.

تشكري هاشمي با بيان اينكه وضعيت آرم هاي ترافيك و نحوه واجدين شرايط آن، ديگر موضوعي بود كه در تماس شهروندان مشهود بود، تصريح كرد: پيش بيني مي كنيم در نيمه اول اسفندماه تكميل ثبت نام مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك به پايان برسد و مجوزها صادر شود.

معاون شهردار تهران همچنين از درخواست زياد شهروندان مناطق چهار، پنج، هشت، 21 و 22 شهر تهران براي تكميل و احداث خطوط جديد اتوبوسراني خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به همراه جمعي از مديران ستادي اين معاونت صبح امروز(دوشنبه) به صورت حضوري و همچنين از طريق سامانه تلفني 1888 شنونده درخواست ها و نظرات شهروندان تهراني بودند.

تهرام**2079/ 1625
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه