۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۷:۳۷
کد خبر: 81495791
T T
۰ نفر
دولت تدبیر و امید برنامه محور درجهت حفظ محیط زیست حركت می كند

یاسوج- ایرنا- مدیركل حفاظت محیط زیست كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه در دهه های گذشته آسیب های زیادی به مواهب طبیعی و زیست محیطی وارد شده است، گفت: دولت تدبیر و امید برنامه محور، آینده نگر و در جهت ترمیم محیط زیست حركت می كند.

عطا پورشیرزاد روز شنبه در نشست 'میز اطلاع رسانی دولت ' در خبرگزاری ایرنا مركز یاسوج افزود: تهیه طرح 'جامع مدیریت مناطق حفاظت شده 'و پروژه' اقتصاد سبز' و 'احیای تالابها' در دولت یازدهم از رویكردهای خوب و كارآمد سازمان محیط زیست كشور است.

وی توجه به اهمیت حیاتی مقوله حفظ محیط زیست با رویكرد مشاركت بین بخشی از سوی دیگر وزارتخانه ها و سازمان ها از جمله طرحهای موفقی است كه با تدبیر خانم ابتكار رویكرد عملیاتی خوبی به خودگرفته است.

وی اظهاركرد: برنامه ریزی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، حفظ منابع آب و احیای تالابها در هیچ دوره ای به وضعیت امروز مورد توجه مسوولان و برنامه ریزان قرار نگرفته است.

پورشیرزاد با بیان اینكه دولت و زیرمجموعه آن در استان كهگیلویه و بویراحمد با برنامه های گام به گام برای ترمیم محیط زیست تلاش می كند،بیان كرد: این سازمان پیگیر ترمیم آسیب های وارد شده به محیط زیست است.

پورشیرزاد بیان كرد: در قالب طرح جامع مدیریت مناطق حفاظت شده برنامه ها با فرایند مشاركت مردمی و درعین حال حفظ حقوق جامع بهره بردار وحفظ محیط زیست اقدام خواهد شد.

وی عنوان كرد: دولت برای حفظ پوشش گیاهی و جنگل ها به صورت جدی وارد شده است و در گام نخست برنامه های علمی و جامعی پیرامون آن به اجرا گذاشته است.

پورشیرزاد گفت: برای مطالعات اولیه در حوزه دنای شرقی 500 میلیون ریال درنظرگرفته شده است كه با اجرای آن نقشه راه حفاظت از این منطقه روشن می شود.

وی وسعت دنای شرقی را كه در محدوده شهرستان بویراحمد واقع شده است،حدود 25هزار هكتاراعلام كرد.

وی به توجه توجه مدیریت اجرایی استان به مناطق حفاظت شده اشاره كرد وگفت: استان با چند مرحله بازدید از مناطق حفاظت شده از اهمیت حفظ حیات وحش و محیط زیست پایدار حمایت مطلوبی كرده اند.

پورشیرزاد به شرایط زیست محیطی كهگیلویه وبویراحمد به عنوان بخشی از مواهب طبیعی وجنگلی غنی زاگرس اشاره كرد و افزود: بخشی از مهمترین پروژه های ملی دولت در حوزه محیط زیست و جنگل دراین استان در حال مطالعه و اجراست.

مدیركل حفاظت محیط زیست كهگیلویه وبویراحمد اظهاركرد: وجود 900 هزار جنگل بلوط كمربند سبز خوبی در این استان ایجاد كرده است كه حفاظت از آن نیازمند مشاركت مردمی است.

پورشیرزاد با بیان اینكه در راستای حفظ محیط زیست و مقوله فرهنگ سازی در این بخش رسانه ها رسالت مهمی برعهده دارند،افزود:افزایش مشاركت همگانی در امر حفاظت از محیط زیست بیش از پیش نیازمند نگاه هنرمندانه اصحاب رسانه است.

وی با بیان اینكه تلاش رسانه ها از سردلسوزی به طبیعت، اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش نقطه قوتی برای حفظ محیط زیست سالم و پایدار و تحقق اهداف مدیریتی در این بخش محسوب می شود، افزود: نقد منصفانه در راستای حفظ این موهبت الهی اقدامی ارزشمند است.

پور شیرزاد گفت: كهگیلویه وبویراحمد دارای 290هزار هكتارمنطقه حفاظت شده و شكار ممنوع است و بخشی از مهمترین زیستگاه های وحوش كشور از جمله پارك ملی دنا و كوه خاییز با جمعیت پرشمار كل وبز و دیگر گونه های نادر جانوری،پرندگان و گیاهان در این استان واقع شده است.

6110

سرخط اخبار استان‌ها