۷ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۵
کد خبر: 81481997
T T
۰ نفر

نقش رسانه در ترويج فرهنگ وقف قابل تقدير است

۷ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۵
کد خبر: 81481997
نقش رسانه در ترويج فرهنگ وقف قابل تقدير است

ساري - ايرنا - مدير كل اوقاف مازندران گفت: نقش رسانه در ترويج فرهنگ وقف قابل تقدير است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران حجت الاسلام گ ستار عليزاده ' روز سه شنبه درديدار با مديركل صدا و سيماي مركز مازندران گفت: از بزرگترين افتخارات دو دستگاه صدا و سيما و اوقاف و امور خيريه اين است كه هردو زير نظر دفتر مقام عظماي ولايت اند.

وي افزود: اين امر مهم مسئوليت ما را سنگين تر مي نمايد تا هم صدا و سيما در حوزه وظيفه اطلاع رساني و فرهنگ سازي تلاش نمايد و هم اوقاف در حوزه برنامه هاي حفظ و احياي موقوفات،ترويج فرهنگ وقف و تكريم امامزادگان و تقويت ارزشهاي ديني و اسلامي و بهره وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبركه و ... تلاش نمايد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران با اشاره به اينكه، خوشبختانه اوقاف با همت همه رسانه ها و بويژه رسانه صدا و سيما در سالهاي اخير توانست با اطلاع رساني مناسب گامهاي خوبي در حوزه وقف هاي جديد، مسائل قرآني ،فرهنگي، اقتصادي و ... بردارد.

وي افزود:به اطلاع رساني مناسب رسانه ها در سال 91 تعداد 47 وقف و درسال 92 تعداد 64 وقف و در ده ماهه سال 93 تعداد 135 وقف جديد در استان ثبت شد.

عليزاده ادامه داد: در حوزه تربيت حفظ قرآن قدمهاي خوبي برداشته شد و امسال طبق برنامه ابلاغي تعداد 13 هزار و 500 نفر در اين طرح ثبت نام كردند و بصورت مستقيم و غير مستقيم در مراكز قرآني و فرهنگي امامزادگان مشغول حفظ قرآن كريم هستند.

مدير كل اوقاف مازندران گفت: در حوزه اقتصادي و اجراي 230 پروژه هاي موقوفات و بقاع متبركه بطور مستقيم و غير مستقيم در نهايت 9 هزار نفر مشغول به كار خواهند شد.

وي با اشاره به اهميت وقف گفت: هركس به نحوي با مقوله وقف سر و كار دارد يا خود واقف است يا در مكان موقوفه به كسب و كار مي پردازد و يا سكونت دارد و يا با مكانهاي وقفي و متبركه از جمله مساجد و بقاع متبركه و ... در ارتباط است و اين اهميت و جايگاه وقف را مي رساند.

وي افزود: ترويج وقف نياز به مشاركت عمومي و مردمي و بسيج همگاني دارد و در اين امر مهم همه مردم و بويژه رسانه بايد مشاركت نمايند تا بتوانيم در جهت ترويج وقف كه زمينه ساز رشد اقتصادي و فرهنگي جامعه خواهد بود با همكاري رسانه ها و بويژه صدا و سيما گام هاي اثر گذاري را برداريم.ك/1

608