۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81481491
T T
۰ نفر
736 پروژه در دهه فجر در استان مركزی به بهره برداری می رسد

اراك – ایرنا – سرپرست استانداری استان مركزی گفت: 736 پروژه عمرانی و اقتصادی در ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف این استان به بهره برداری می رسد.

« شكرالله حسن بیگی» روز سه شنبه در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مركزی افزود: این پروژه ها در شهرستانهای اراك (96)، ساوه (49)، خمین (96)، دلیجان (45)، شازند (230)، آشتیان (13)، تفرش (31)، خنداب (59)، محلات (27)، زرندیه (24)، فراهان (27) و كمیجان (27) اجرا شده اند.

وی، اعتبار این پروژه ها را دو هزار و 480 میلیارد ریال عنوان و اظهار كرد: از این میزان اعتبار، 513 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانكی و بقیه از اعتبارات ملی، استانی و سایر موارد تامین شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها برای دو هزار و 210 نفر در شهرستانهای استان مركزی اشتغالزایی شده است.

حسن بیگی افزود: مراسم ویژه یوم الله 12 بهمن همانند سالهای گذشته در شهر خمین زادگاه بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی با گلباران بیت امام (ره) آغاز می شود.

سرپرست استانداری استان مركزی، جایگاه خاص زادگاه امام راحل در خمین را یادآور شد و گفت: مولودی كه در این شهر متولد شد شالوده حكومت استبدادی را در هم ریخت و با حمایت مردم موفق به پیروزی انقلاب اسلامی در برابر حكومت پهلوی شد.

حسن بیگی افزود: در 12 بهمن ماه امسال شورای اداری استان و شهرستان خمین در بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین برگزار می شود و آیت الله دری نجف آبادی و حجت الاسلام «اكرمی» مشاور فرهنگی رییس جمهور سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

وی بر حضور مردم در ویژه برنامه های دهه فجر تاكید كرد و ادامه داد: در این برنامه ها سخنرانان، نسل جوان را نسبت به توطئه های دشمنان و نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه كنند.

وی توضیح داد: مقایسه فعالیت و اقدامات دولت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای آشنایی نسل جوان، عزت و استقلال كشور را بیشتر آشكار می كند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی نیز گفت: در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه های متنوع با رویكرد حضور آحاد مردم در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «عباس هاشمی» افزود: تمام تلاش ها در برگزاری مراسم دهه فجر، پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی است كه شعار محوری آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ما باید با برگزاری مراسم و برنامه های ایام الله دهه فجر، اهداف و دستاوردهای نظام فرهنگی و اقتصادی كشور را به نسل جوان منتقل و چشم انداز نظام اسلامی را تبیین نماییم.

وی توضیح داد: ویژه برنامه 12 بهمن همزمان با ورود امام( ره ) به میهن اسلامی در 50 نقطه برگزار می شود و به علت اینكه خمین مطلع انقلاب و زادگاه حضرت امام (ره) است به صورت خاص و ویژه مورد توجه است.

وی اضافه كرد: گلباران حجره قدیمی امام راحل در اراك همزمان با 12 بهمن یكی دیگر از برنامه های ایام الله دهه فجر است و مراسم راهپیمایی 22 بهمن در 141 نقطه استان مركزی با حضور آحاد مردم انقلابی برگزار می شود.

وی توضیح داد: راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال در مركز استان ( اراك ) ساعت 10 از میدان شهدا آغاز شده و به طرف مصلی بیت المقدس ادامه می یابد.

در این نشست هر یك از اعضای ستاد دهه فجر استان مركزی دیدگاه های خود را در برگزاری هرچه بهتر ویژه برنامه ها ارایه كردند.ك/2

2482/507