۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۴۶
کد خبر: 81455471
T T
۰ نفر
رييس فدراسيون: تمركز در تهران به سواركاري لطمه زده است

كرمان - ايرنا - رييس فدراسيون سواركاري ايران گفت: تمركز در تهران به اين ورزش در كشور لطمه وارد كرده است و به همين دليل تصميم گرفتيم در مدت هفت ماه حضور در اين فدراسيون هر 20 روز يك بار به يك استان سفر كنيم.

به گزارش ايرنا، مسعود خليلي روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتي هيات سواركاري استان كرمان، افزود: فدراسيون با بسياري از مشكلات در استان ها غريبه بوده است اما خوشبختانه توانسته ايم در 9 استان حضور يابيم.

وي با اشاره به اينكه استان كرمان جزء چند استان اول كشور در زمينه سرمايه گذاري در ورزش سواركاري است، ادامه داد: سه اولويت در فعاليت هاي خود در فدراسيون داشتيم كه بخشي از آنها انجام شد.

وي گفت: سال ها به دليل تداخل وظيفه بين جهاد كشاورزي و فدراسيون سواركاري اين ورزش با مشكلاتي روبرو بود و شناسايي و هويت دار كردن اسب ها و صدور شناسنامه و ويزا براي اسب ها از سوي جهاد كشاورزي انجام مي گرفت كه خوشبختانه با تلاش هايي كه انجام شد اين كار به فدراسيون واگذار شده است.

رييس فدراسيون سواركاري اظهار كرد: اين كار را با جديت انجام مي دهيم و احساس مي كنم بخشي از تداخل مسووليت ها رفع شده است.

وي به ديگر فعاليت انجام شده در اين فدراسيون درباره واردات اسب اشاره كرد و گفت: واردات مانند تيغ جراحي مي ماند؛ مي تواند هم درمان كند و هم نتيجه عكس داشته باشد.

خليلي، افزود: اگر واردات اسب كارشناسي شده و بر روي استفاده از اسب هايي كه امكان توليد آنها در داخل وجود داشته باشد تمركز و اسبي را وارد كنيم كه امكان توليد آن در داخل نيست مي توانيم به نتايج خوبي برسيم.

وي ادامه داد: اسبي بياوريم كه بيرون از كشور نيز بتواند افتخار آفرين باشد و در اين راستا كميته واردات اسب در فدراسيون تشكيل شده زيرا فدراسيون فقط بهره بردار اسب هاي ورزشي است.

رييس فدراسيون سواركاري، عدم صدور مجوز براي خروج اسب ها را از كشور يكي از چالش هاي فدراسيون دانست و گفت: سال ها اين مجوز صادر نمي شد كه از سازمان جهاني مجوزي را دريافت كرديم و 10 روز پيش اولين سواركاران ما در مسابقه 'اف بي آي' با اسب هاي خود در قطر با 28 كشور دنيا مسابقه دادند كه توانست زمينه اي براي ورود ما به مسابقات بين المللي باشد.

وي از رييس هيات سواركاري استان خواست از بخش خصوصي در اين رشته حمايت شود و افزود: حيف است كه اين انگيزه ها در ورزش و صنعت پرورش اسب و علاقمندي به سرمايه گذاري در اين رشته ناديده گرفته شود.

وي گفت: دو سه پروژه نيمه تمام در سواركاري استان كرمان است كه بايد تكميل شود كه مهمترين آن ساماندهي زميني با هكتار بالا براي راه اندازي سايت سواركاري است.

خليلي، تصريح كرد: در استان كرمان در رشته هاي استقامت و زيبايي در ورزش سواركاري علاقمند وجود دارد و شرايط جغرافيايي آن نيز ايجاب مي كند كه به سمت اين رشته ها بروند كه البته در رشته زيبايي جشنواره هاي خوبي در استان برگزار شده است و رونق خوبي دارد.

وي ادامه داد: موفقيت سواركاران كرماني در رشته پرش نيز بد نيست اما بايد بدانيم ديگر مسابقات پرش اسب از روي مانع يك متر و 15 سانتيمتر و يك متر و 20 سانتيمتر در دنياي امروز سواركاري حرفي براي گفتن ندارد.

وي بيان كرد: اكنون مانع ها در دنيا 150، 155 و 160 سانتيمتري هستند و از بين سه سواركار ما در مسابقات قطر فقط يك نفر جرات كرد پرش از روي اين ارتفاعات را انجام دهد و بقيه تمرين در اين مورد نداشتند.

رييس فدراسيون سواركاري گفت: بايد اين پرش ها را ارتقا دهيم و امكان پرش تا ارتفاع 130 و 140 سانتيمتر در استان ها وجود دارد.

وي از كمانگيري روي اسب و فعاليت آن در برخي استان هاي كشور به عنوان يكي از ورزش هاي بومي خبر داد و گفت: ايران مدال طلاي اين رشته را در جهان داراست و در رقابت هاي جهاني كه 33 كشور عضو آن هستند ايران سه سال پياپي قهرمان شده است.

خليلي بيان كرد: كمانگيري روي اسب در بعضي جاها نام بومي دارد و در اين رشته مي توان سرمايه گذاري كرد و اسب هاي بومي ما براي اين رشته مناسب هستند و استفاده مي شوند.

وي افزود: با تبديل انجمن كمانگيري روي اسب به كميته موافقت شده است.

علي ارجمندي با كسب 17 راي از تمامي آراي ماخوذه در مجمع انتخاباتي سواركاري استان، به عنوان رييس اين هيات انتخاب شد.

7443/8154

سرخط اخبار استان‌ها