۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۱۹
کد خبر: 81086362
T T
۰ نفر
رقابت علمي دو هزار دانش آموز در شانزدهمين مسابقات نادكاپ شريف

تهران- ايرنا - بيش از دو هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصيلي از سراسر كشور براي رقابت در شانزدهمين مسابقات آموزشي نوآوري و ابتكارات دانش آموزي (نادكاپ) در دانشگاه صنعتي شريف حضور يافتند.

دبير اجرايي شانزدهمين دوره مسابقات نادكاپ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا اظهار داشت: رقابت هاي اين دوره از مسابقات در قالب 700 تيم دانش آموزي از امروز، 22 اسفندماه در محل دانشگاه صنعتي شريف آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

هادي اسماعيلي به حضور دانش آموزان دختر و پسر از مقاطع ابتدايي،‌ راهنمايي و دبيرستان در مسابقات نادكاپ اشاره كرد و گفت: رقابت دانش آموزان به صورت مسابقات عملي است كه در سه رشته علوم پايه شامل زيست شناسي، نجوم و شيمي و رشته هاي دانش هاي نوين شامل روباتيك، هوافضا و نانوفناوري در 32 گروه مسابقه اي برگزار مي شود.

وي خاطرنشان كرد: بيشترين گروه هاي مسابقه اي متعلق به روباتيك است به طوريكه 20 گروه به اين رشته رقابتي تعلق دارد.

به گفته اسماعيلي، يك هيات شش نفره از آموزش و پرورش كردستان عراق امروز از روند برگزاري مسابقات نادكاپ شريف بازديد كرده اند و فردا نيز به عنوان مهمانان ويژه در مراسم اختتاميه مسابقات حضور خواهند داشت.

به گفته وي، مراسم اختتاميه و معرفي رتبه هاي اول تا سوم 32 گروه رقابتي شانزدهمين مسابقات نادكاپ شريف از ساعت 16 فردا،جمعه 23 اسفندماه با حضور حجت الاسلام و المسلمين محي‌الدين بهرام محمديان، معاون وزير آموزش و پرورش و حسين شجاعي، معاون وزير و رييس مركز پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان در دانشگاه صنعتي شريف برگزار خواهد شد.

علمي (4)**1055**1588
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش