۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 80978688
T T
۰ نفر
احقاق حقوق شهروندی هدف مهم صدورشناسنامه فنی و ملكی ساختمان است

ایرنا - رشت - عضو هیات مدیره و رییس كمیته توسعه و صدور خدمات مهندسی نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت: احقاق حقوق شهروندی مهمترین هدف صدورشناسنامه فنی و ملكی ساختمان است.

' ایرج‌ پورنصیری ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: صدور این شناسنامه كه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صادر می‌شود؛ حاوی اطلاعات فنی و ملكی ساختمان است.

وی با اشاره به اینكه قانون حق آگاهی از ویژگی های ساختمان را برای شهروندان به عنوان خریدار قائل شده است، افزود: بر اساس مبحث دوم قانون و مقررات ملی ساختمان فروشنده مكلف است تا در هنگام نقل و انتقال در كنار سند مالكیت و شناسنامه ساختمان ، سندی را در اختیار خریدار قرار دهد كه مشخصات فنی ساختمان در آن درج شده باشد.

رییس كمیته توسعه و صدور خدمات مهندسی نظام مهندسی ساختمان استان گیلان خاطرنشان كرد: این سند كه در قانون شناسنامه فنی و ملكی ساختمان نامیده می‌شود، حاوی اطلاعات فنی و ملكی ساختمان مانند مشخصات عوامل سازنده و مصالح به كار رفته است.

پورنصیری ادامه داد: صدور شناسنامه فنی و ملكی در گیلان برای ساختمان‌هایی با مساحت بیش از دو هزار متر مربع و دارای بیش از پنج سقف از ابتدای مهر 92 آغاز شده و به زودی مشمول همه ساختمان‌های دارای پروانه ساختمانی می شود .

وی تصریح كرد: گیلان در خصوص تهیه شناسنامه فنی و ملكی به صورت الكترونیكی جزو استان‌های پیشرو بوده است.

به گفته رییس كمیته توسعه و صدور خدمات مهندسی نظام مهندسی ساختمان استان گیلان؛ بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ، صدور پایان كار منوط به صدور شناسنامه فنی و ملكی ساختمان است كه شهرداری‌ها و دیگر مراجع صدور پروانه ساختمانی مكلف اند پیش از صدور پایان كار، شناسنامه فنی و ملكی را از سازنده مطالبه كنند.ك/3

7292/ 603

سرخط اخبار استان‌ها