۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 80906461
T T
۰ نفر
بازار تاجوانچي از آثار مهم تاريخي سقز بازسازي خواهد شد

سقز - ايرنا - فرماندار سقز از بازسازي بازار تاجوانچي اين شهرستان به عنوان يكي از اثار تاريخي با همت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد.

به گزارش ايرنا، نادر فخري روز شنبه در جريان بازديد از بازار قديمي سقز و حمام تاريخي حاجي صالح اين شهرستان گفت: سيستم برق رساني بازار قديمي سقز نياز به بازسازي و اصلاح دارد كه اين نياز با پيگيري فرمانداري انجام خواهد شد.

وي همچنين به تبديل حمام تاريخي حاجي صالح به موزه خبر داد و اظهار كرد: يك ميليارد و 500 ميليون ريال جهت بازسازي، مرمت و خريد تجهيزات براي اين امر در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه شهرستان سقز از لحاظ ظرفيت هاي گردشگري داراي پتانسيل هاي ارزشمندي است، گفت: 200 متر مربع نيز براي حوزه مديريتي به اين حمام تاريخي اضافه خواهد شد.

فرماندار سقز يكي ديگر از اقدامات در دستور كار براي بازار سقز را بازسازي ورودي ها و خروجي ها برشمرد و افزود: يك ميليارد ريال براي اين امر اختصاص يافته است.

فخري در اين بازديد، محور سرشيو سقز را جهت گردشگري، كوه هاي مسير سقز بانه را جهت پيست اسكي، چم سقز و حاشيه سدهاي در دست احداث را جهت تفرجگاه و ساماندهي مناسب و با اهميت توصيف كرد و گفت: بايد معرفي آثار باستاني و تاريخي شهرستان هم به صورت جدي تر در دستور كار قرار گيرد.

وي همچنين گفت: جهت دسترسي آسان مردم و روان سازي بار ترافيكي خيابان هاي منتهي به بازار، تغييراتي هم در محدوديت هاي ترافيكي به زودي اعمال خواهد شد.

نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين بازديد با اشاره به اهميت حفظ ميراث كهن و اطلاع عموم از فرهنگ اين مرز و بوم، ايجاد موزه مردم شناسي را امري مهم برشمرد و اظهار اميدواري كرد با ساخت اين موزه و بازگرداندن اسناد و اشياي تاريخي، اين مكان به يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري تبديل شود.ك/3

7346/533

سرخط اخبار استان‌ها