۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 80635173
T T
۰ نفر

اصفهان - دونده ايران درالمپيك 2012 لندن گفت: توجه كافي به رشته پايه و مادر دووميداني در ايران نمي شود.

'رضا قاسمی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: دوومیدانی ایران ضعیف عمل می كند و قابل مقایسه با وضعیت دوومیدانی در سایر كشورها نیست.

وی با ابراز تاسف از وضعیت دوومیدانی اصفهان به عنوان ضعیف ترین استان در رشته دوومیدانی نیز گفت: این رشته در اصفهان از لحاظ سخت افزاری زیر صفر است.

این دونده تصریح كرد: وضعیت پیست دوومیدانی اصفهان شرایط بدی را داشته و از چندین سال گذشته مسوولان ورزش استان قول داده اند یك پیست تارتان باكیفیت در اختیار دوومیدانی این استان قرار دهند كه تاكنون عملی نشده است.

وی با اشاره به سالن سرپوشیده در دست هیات اسكیت اصفهان گفت: اگر این سالن به هیات دوومیدانی بازگردد 80 درصد مشكلات این رشته مرتفع خواهد شد.

ركورددار دوی 100و 200 متر و نیز 60 متر داخل سالن ایران اضافه كرد: در زمان حاضر تنها چهار قهرمان اصفهانی در كشور داریم كه این تعداد در مقایسه با سال های گذشته كاهش داشته است.

وی این موضوع را حاكی از عملكرد ضعیف هیات های گذشته دانست.

قاسمی با بیان اینكه هیچ یك از باشگاه های حرفه ای اصفهان در زمینه دوومیدانی تیم داری نمی كنند تصریح كرد: در 9 سال گذشته باشگاه سپاهان و در یك سال اخیر نیز باشگاه ذوب آهن اصفهان در شته دوومیدانی تیم داری نمی كنند.

وی كه برای تیم نفت تهران می دود ،افزود: شرایط آشفته دوومیدانی اصفهان موجب شده تا افراد كمی به این رشته جذب شوند و یا از این رشته كناره گیری كنند.

این دونده المپیكی كشورمان از مسوولان ورزش استان خواست وضعیت سخت افزاری ورزشگاه ها را ساماندهی كنند.

وی همچنین با اشاره به اینكه این رشته در 24 ماده برگزار می شود به مدیران عامل باشگاه های ماهان و سپاهان توصیه كرد با حمایت از دوندگان و قهرمانان اصفهان و تیمداری در این رشته موجبات افتخار آفرینی ایران در این عرصه را فراهم كنند.

قاسمی حضور باشگاه ها در لیگ دوومیدانی و اعزام به مسابقات برون مرزی توسط استان را زمینه های پیشرفت این رشته برشمرد.

وی ادامه داد: مسابقات جایزه بزرگ آسیا در كشورهای تایلند، سریلانكا و هند در اردیبهشت سال جاری برگزار می شود

این دونده اصفهانی كه در این سه رقابت در ماده دوی 100 متر شركت خواهد كرد گفت: امیدوارم در این رقابت ها ركوردشكنی كرده و ورودی مسابقات جهانی را كسب كنم.

وی با توجه به تمرینات موفقی كه زیر نظر مربی خود 'حامد احمدپور' داشته است ابراز امیدواری كرد سه مدال طلای این مسابقات آسیایی در ماده 100 متر را از آن خود كند.

ت / 7131/1042
۰ نفر