۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 80562724
T T
۰ نفر

طرح توليد بيواتانول سوختي در كرمانشاه كليد خورد

۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 80562724
طرح توليد بيواتانول سوختي در كرمانشاه كليد خورد

تهران - معاون سرمايه گذاري‌هاي صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) گفت:طرح توليد اتانول زيستي براي جايگزيني افزودني‌ هاي سوخت‌ هاي فسيلي توسط ايدرو با مشاركت بخش خصوصي كليد خورد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ایدرو، 'غلامرضا كرامتی فرد' افزود: با قطعی شدن خرید زمین محل احداث كارخانه، این طرح برای تولید اتانول سوختی از ضایعات كشاورزی با ظرفیت روزانه 100 تا 200 هزار لیتر در كرمانشاه، با توجه به پتانسیل‌های این استان احداث و راه اندازی خواهد شد.

كرامتی فرد با بیان این مطلب كه اتانول سوختی بهترین جایگزین MTBE جهت بهبود عدد اكتان بنزین مصرفی كشور است، ادامه داد: در حال حاضر مصرف اتانول سوختی با هدف بالا بردن بهینه عدد اكتان در دنیا روز به روز در حال افزایش است و با توجه خطرات زیست محیطی MTBE ، اتانول می‌تواند جایگزین این ماده شده و تا 5 درصد با بنزین مصرفی كشور تركیب شود.

وی تصریح كرد: با توجه به مصرف روزانه بیش از 60 میلیون لیتر بنزین در كشور، حداقل روزانه سه میلیون لیتر اتانول مورد تقاضای شركت ملی پخش و پالایش است تا جایگزین ماده MTBE شود.

معاون ایدرو ابراز داشت: سازمان گسترش واحدهای تولید بیواتانول سوختی خود را به صورتی طراحی می كند كه قابلیت استفاده از انواع مواد سلولزی از جمله باگاس، ضایعات نخیلات، گندم،‌ برنج و همچنین ذرت را نیز داشته باشند.

گفتنی است سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین احداث یك واحد تولید بیواتانول از باگاس نیشكر به ظرفیت روزانه 10 هزار لیتر را در شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در دست اجرا دارد.

اقتصام(1)**3917**1561
۰ نفر