۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 80514094
T T
۰ نفر
همايش شعرا و نويسندگان كانون هاي ادبي استان اردبيل برگزار شد

نمين ، اردبيل - بمناسبت هفته وحدت همايش شعرا و نويسندگان كانون هاي ادبي شهرستان هاي اردبيل ، نير نمين و سرعين روز جمعه در شهرستان نمين برگزار شد.

علی نوخواه معاون اداره كل كتابخانه های عمومی استان اردبیل هدف از برگزاری این همایش را تبدیل كتابخانه ها به محلی پویا برای تبادل اندیشه بین نویسندگان و شعرا ذكر كرد.

وی گفت: در این راستا همایش اعضای كانون های ادبی استان اردبیل بهمن ماه امسال در شهر سرعین برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، وحید ضیایی كارشناس امور فرهنگی كتابخانه های عمومی استان هم در این همایش نگهداری و توسعه فرهنگ مكتوب و حمایت از نویسندگان بومی استان برای ارتقای سطح مطالعه مفید در استان را از دیگر اهداف برگزاری این گونه همایش ها ذكر كرد.

وی گفت: این همایش با هدف شعرخوانی شعرا در وصف شخصیت عظیم پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و گرامیداشت هفته وحدت برگزار شده و 50 شاعر و نویسنده خواهر و برادر از شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در آن شركت كردند.

وی همچنین برگزاری جلسات شعر خوانی و رونمایی و نقد و بررسی كتاب قهقهه آفتاب نوشته دكتر قدمعلی سرامی در 16 بهمن ماه در سالن فدك اردبیل و همچنین رونمایی و باز آفرینی سی دی زیارت قدیریه امام هادی (ع) تولید اردبیل در اواخر بهمن در تهران را از برنامه های اولویت دار كانون های ادبی زیر نظر امور فرهنگی اداره كل كتابخانه های عمومی استان اردبیل ذكر كرد.

7120/594/530