۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80341722
T T
۰ نفر
نزول بركت و رحمت الهي در گرو كمك به نيازمندان است

سنندج - نماينده ولي فقيه در كردستان با تاكيد بر ترويج سنت حسنه احسان و نيكوكاري در بين آحاد جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان، نزول بركت و رحمت الهي را در گرو كمك به فقرا و افراد نيازمند عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در مراسم نمادین زنگ عاطفه ها در سنندج افزود: احسان و نیكوكاری، جزء سنت های حسنه و از سیره های پیامبر مكرم اسلام (ص) است كه نزول رحمت و بركات الهی را موجب خواهد شد.

وی با بیان اینكه در دین مبین اسلام و در سفارشات پیامبراسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بر پیشی گرفتن در كارهای نیك تأكیدات فراوانی شده است از افراد توانمند جامعه خواست در كمك به همنوعان و خانواده های نیازمند پیشقدم باشند.

به گفته وی تمامی انسان ها در برابر همنوعان خود در جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند كه لازم است به نوعی با خشنود كردن نیازمندان واقعی در این تكلیف ملی و همگانی سهیم باشند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به اینكه خدا انسان هایی را كه تقوا، نیكی و احسان را اساس كار خود قرار می دهند مورد عنایت و رحمت قرار می دهد افزود: اگر كسی از نعمات و سرمایه ای كه خداوند در اختیار وی قرار داده است انفاق كند، از اجر و پاداش عظیمی در دنیا و آخرت برخوردار می شود.

نماینده ولی فقیه در كردستان با بیان اینكه كمك افراد توانمند و دارا به نیازمندان در واقع شكرانه نعماتی است كه خداوند به آنان داده است گفت: ضرورت دارد همه با نگاهی شایسته و نیك‌اندیشانه به فقرا و افراد بی‌بضاعت جامعه توجه كرده و این مهم را بزرگ‌ترین سرمایه خود در زندگی بدانند.

وی افزود: برگزاری چنین جشن و آیین هایی بهترین فرصت برای به منصه ظهور گذاشتن جلوه هایی از حس نوع دوستی واحسان و نیكوكاری مردم در كمك به اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه است كه امید می رود همه ما ازاین فرصت نهایت استفاده را ببریم.ك/2

7348/533

سرخط اخبار استان‌ها