۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۲
کد خبر: 80338475
T T
۰ نفر
امدادگران اورژانس پيش بيمارستاني 75 نفر از شناگران خزر را نجات دادند

تهران-رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد، امدادگران اورژانس پيش بيمارستاني از ابتداي سال جاري تاكنون 75 نفر از شناگران و گردشگران استان هاي شمالي حاشيه درياي خزر را نجات دادند.

'غلامرضا معصومی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با توجه به لزوم ارایه خدمات فوریت های پزشكی به هموطنان برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث غرق شدگی، طرح امداد ساحلی اورژانس كشور در دو مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای نجات جان افراد متاثر و گرفتار در محیط های آبی و دریایی استان های شمالی كشور اجرا شد.

وی گفت: امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی برای ارتقای امنیت خاطر مسافران استان های شمالی كشور و امداد رسانی سریع در حوادث و سوانح احتمالی در ایام برگزاری طرح یاد شده، علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس 115 در حاشیه جاده ها و در معرض دید مردم، صبح ها از ساعت هشت تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 17 تا 21 در سی و هشت نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریای خزر مستقر شدند.

رییس مركز فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: استقرار نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان در سه نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا، استقرار نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در پنج نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا و استقرار نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در 30 نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا صورت گرفته است.

معصومی اضافه كرد: همچنین با توجه به اطلاعات ثبت شده در مركز هدایت عملیات بحران اورژانس كشور از ابتدای سال جاری تاكنون 240 نفر از شناگران در محیط های آبی و دریایی استان های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان و بوشهر در داخل و خارج طرح های سالم سازی دریا، حاشیه رودخانه ها و استخرها دچار حادثه غرق شدگی شدند.

وی افزود: در انجام چندین عملیات نجات غریق، امدادگران اورژانس توانستند با اجرای 53 مورد عملیات احیای قلبی و تنفسی(CPR) جان بیش از 75 نفر از هموطنانمان را نجات دهند.

طرح امداد ساحلی اورژانس از روز پنجشنبه اول تیرماه آغاز و تا پایان روز 31 شهریورماه امسال در استان های شمالی كشور اجرا شد.

اجتمام**7029/1647
۰ نفر