۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 80326383
T T
۰ نفر
مردمي بودن مهمترين ويژگي شعر شهريار است

اروميه - عضو هيئت علمي زبان و ادبيات فارسي دانشگاه اروميه با گراميداشت ياد و خاطره شاعر بلند آوازه آذربايجان گفت : مردمي بودن مهمترين و اصلي ترين شاخصه شعر شهريار است .

دكتر محبوب طالعی روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : شعر شهریار برخاسته از بطن جامعه و دل مردم است

وی اظهار داشت : اشعار این شاعر برجسته پیوندی عمیق با آموزه های دینی ،فرهنگ بومی و ارزشهای اسلامی دارد دربند بند اشعار او نمادهای بارز ارزشهای اسلامی بعینه مشاهده می شود .

معاون دانشگاه ارومیه اظهار كرد : شعر شهریار آیینه تمام نمای واقعیات جامعه است

طالعی بابیان اینكه شعر شهریار از فطرت پاك انسانی نشات گرفته است گفت : مجموعه حیدربابای شهریار نمونه بارز این مدعاست این مجموعه انعكاس زیبای دوران كودكی ، پاكی و سادگی انسان های روستایی ایران اسلامی است .

عضو هیئت علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه خاطرنشان كرد : شهریار حافظ قرآن بوده و بی شك هیچ شاعری هنوز نتوانسته به پای او برسد این شاعر گرانقدر اولین شاعری است همپای حافظ قدم برداشته و دركنار او قرار گرفته است .

طالعی یادآورشد : تمامی اشعار ، غزلیات و اشعار شهریار با ارزشهای قرآنی پیوند دارند و درهمه آنها می توان نشانه های ایمان ، تعهد و اخلاق را دید .

معاون دانشگاه ارومیه اظهار كرد : شهریار شاعری متعهد و صاحب سبكی بی نظیر است شعر او هم می خنداند و هم می گریاند اشك همراه اشعار اوست .

وی افزود : با خواندن اشعار او حزن و اندوه نیز آدمی را همراه می كند و به بیان حقایق می پردازند و این امر نشان از عارف مسلك بودن شاعر می دهد و مشخص می سازد همانگونه كه با خواندن دعاهای مختلف غمی ناخواسته بسراغ آدمی می آید با خواندن اشعار شهریار نیز اشك در چشمان حلقه می زند و به تفسیر حقیقت ها می پردازد .

طالعی یادآورشد : شهریار با منظومه بی نظیر خود توانست دوران كودكی را به زیباترین شكل به تصویر بكشد طوریكه تاكنون هیچ یك از شاعران به این موفقیت دست نیافته اند .

وی اضافه كرد : شعر شهریار با گذشت زمان صیقل می یابد و زیبا و زیباتر می شود

رئیس انجمن ادبی دفاع مقدس آذربایجان غربی با انتقاد از بی توجهی به جایگاه شایسته شخصیتی چون شهریار افزود : رسانه ملی با سهل انگاری و عملكرد ضعیف خود هرگز نتوانست چهره واقعی این شاعر بزرگ را به ملت ایران و جهان نشان دهد

وی با تاكید بر باز شناسی استاد شهریار ادامه داد : غفلت از گنجینه های ارزشمندی چون شهریار موجب از میان رفتن سرمایه های ادبی كشور می شود

8135/583

سرخط اخبار استان‌ها