۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 80188801
T T
۰ نفر
تبيين سيره پيامبر اكرم(ص) راهكاري براي تربيت جوانان است

خمين – رييس تبليغات اسلامي خمين گفت : پيامبر اكرم‌(ص) مأمور به تزكيه و تربيت انسان‌ها بوده و زندگي و سيره ايشان بهترين شكل از تربيت قرآني جوانان است.

حجت الاسلام 'حسن كریمی 'دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با تبیین زندگی و سیره حضرت محمد(ص) برای نوجوانان وجوانان می‌توان راهی به سوی تربیت قرآنی باز كرد از این رو تبیین عملی سیره پیامبر(ص) در جامعه باید نهاینه شود.

وی ،‌بعثت را یك اتفاق ، تحول و پدیده بزرگ عنوان و خاطر نشان كرد: انتصاب رسول اكرم به سمت پیامبری و رسالت از طرف ذات باری تعالی برای نجات ، تعالی و پیشرفت بشریت بوده است.

وی اظهارداشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام به مقام نبوت مبعوث شد ، تا انسان را به هدف متعالی كه خداوند از خلقت انسان مطرح فرموده یعنی اشرف مخلوقات بودن، برساند.

كریمی گفت: اگر پیامبر نبود ، امروز معلوم نبود چه بلایی بر سر انسان می آمد و دچار چه انحرافاتی در اعتقادات و حوزه معرفتی می شد اما رسول اكرم، راه را با رفتار ، منش و اخلاق به همگان نشان داد و با ویژگی های ممتاز خود مردم را به سمت و سوی بندگی خدا سوق داد.

وی در ادامه افزود:اسلام در پرتو مجاهدت های نبی اكرم (ص) و اصحاب و اهل بیت بزرگوار آن حضرت نقطه عطفی در تاریخ است كه دستآوردهای بیشمار و پیشرفتهای همه جانبه تمدن كنونی را فرا روی بشر قرار داده است.

وی گفت :كوچكترین دستاورد آن گسترش تمدن و فرهنگ ، نجات انسانها از ظلم جهالت وعالمگیر شدن علوم انسانی و تجربی در جهان اسلام وسپس انتقال آن به سایر ملل و دول از جمله غرب و ایران است.

وی تاكید كرد:توجه به سیره نبوی در جامعه كنونی امری ضروری است و در این موضوع مسئولان بیش از همه مسئولیت دارند.ك /3

7276/1744