۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۳۶
کد خبر: 80090600
T T
۰ نفر

تهران – اقدامات اخير دستگاه امنيتي امارات در دستگيري تعدادي از شهروندان اين كشور به ويژه يك شاهزاده اهل 'راس الخيمه' ، بيانگر نگراني دولت از سرايت 'بيداري اسلامي ' به اين كشور است.

دستگاه امنیتی امارات جمعه گذشته در اقدام بی سابقه ای ' شیخ سلطان بن كاید القاسمی ' پسر عموی حاكم راس الخیمه را بدون هیچ اتهامی دستگیر كرد.

این موضوع جنجال زیادی را در محافل عمومی و فعالان سیاسی امارات بوجود آورده است .

' خلیفه النعیمی ' از شهروندان اصلاح طلب امارات در این زمینه نوشت : می خواهند با دستگیری شیخ سلطان القاسمی كه از رهبران اصلاح طلب جامعه است ، فعالان اصلاح طلب در این كشور را وادار به سكوت كنند .

این فعال سیاسی در وبلاگ ویژه خود افزود: امارات وارد مرحله تازه ای از رویكرد اصلاح طلبی شده و این مرحله مستلزم استقامت و پایداری فعالان و شهروندان این كشور است.

' عمر الرضوان ' یك فعال سیاسی دیگر در مورد دستگیری این شاهزاده اماراتی گفت : فاسدان اطلاعاتی در حال تخریب تمامی دست آوردهای دینی و قانونی امارات هستند .

' محمد البهری ' دیگر فعال سیاسی اماراتی نیز در همین رابطه اعلام كرد: دستگیری شیخ سلطان القاسمی بیانگر این امر است كه اقدامات دستگاه امنیتی حد و مرز ندارد و از خط قرمزها نیز گذشته است .

در چند ماه اخیر همچنین شخصیت های اصلاح طلب از جمله ' شیخ محمد عبدالرزاق صدیق ' ، ' جمعه الفلاسی '، ' قاضی احمد الزعابی' و ' صلاح الهرمودی ' از سوی دستگاه امنیتی امارات دستگیر و تاكنون در زندان بسر می برند.

مقامات امنیتی اداره گذرنامه و تابعیت امارات در چارچوب اقدامات سركوبگرانه خود علیه فعالان سیاسی چندی پیش تابعیت شش نفر از اصلاح طلبان در این كشور را لغو كرد.

این شهروندان اماراتی به اداره مهاجرت احضار شده و از آنها خواسته شد، تعهد دهند كه در پی تابعیت دیگری باشند، چرا كه وجود آنان در این كشور از این پس مخالف قانون خواهد بود. این افراد امضای این تعهد را رد كرده و به دادگاه عالی امارات شكایت كردند.

'شاهین الحوسنی'، 'محمد عبدالرزاق صدیق'، 'حسین الجابری' ، 'حسن الجابری'، 'ابراهیم المرزوقی' و 'احمد غیث السویدی' افرادی هستند كه از سوی دستگاههای امنیتی امارات دستگیر یا سلب تابعیت شده و همگی از اعضای 'جمعیت اصلاح سیاسی امارات' هستند.

دولت امارات با به قدرت رسیدن گروههای اسلامی در كشورهای عربی كه با بیداری اسلامی دیكتاتورهای خود را سرنگون كرده اند ،‌ فشار را بر هواداران این گروهها افزایش داده تا مانع از سرایت این بیداری به امارات شود.

خاورم** 2041**1651







ا