۲۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۲۳
کد خبر: 80046082
T T
۰ نفر

گرگان - قائم مقام مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: اهل تسنن و تشيع هردو فرزندان نظام اسلامي هستند و درتمامي برنامه ريزي هاي كلان كشور اعم از توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي از جايگاه يكساني برخوردار مي باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید موسی موسوی' امروز در جلسه كارگروه آموزشی ویژه مدیران، مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان در مصلی گرگان با اشاره به اینكه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره براین اصل مهم تاكید داشته اند، افزود: درهمین راستا تمامی دولت ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی این مسئله را مدّ نظر جدّی قرار داده و به آن پرداخته اند.

وی تصریح كرد: مقام معظم رهبری همواره در تمامی نشست های عمومی و بعضاً خصوصی كه با حضور مسئولین عالی‌رتبه كشوری برگزار می شود برداشتن نگاه همسان و رسیدگی اساسی به استان های اهل سنت‌نشین خصوصاً مناطق كمتر توسعه یافته و محروم تاكید ویژه‌ای دارند.

آیت اله موسوی، افزود: استان های سنّی‌نشین كشور در طول دوران جنگ تحمیلی، سمبلی از مقاومت و ایثار بودند و به راستی در تمامی مراحل سخت و دشوار نشان داند كه به تمامی آرمان های انقلاب اسلامی پای بند خواهند بود.

قائم مقام مجمع جهانی تقریب اسلامی، با اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی براینكه مراجع شیعه، علما و سخنوران باید در بحث های مربوط به تقریب به صورت عملی وارد عرصه و میدان شوند، افزود: اهل تسنن در استان های مرزنشین باید این مسئله را در زمینه های فرهنگی، اجتماعی به صورت عینی و ملموس احساس نمایند.

وی افرادی همچون راشد الغنوشی درتونس، مرحوم شیخ شلتوت، شیخ احمد طیب در مصر را از اعضا و شخصیت های مهم تقریبی برشمرد و گفت: با وجود سلطه حكومت مبارك درمصر دانشگاه الازهر با ندای تقریبی خود باعث وقوع انقلاب در آن كشور گردید.

وی افزود: همچنین افردی همچون شهید برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان و یا سران مقاومت اسلامی فلسطین و جهاد اسلامی همگی حول محور تقریب و با باور مبارزه با تهاجم اسرائیل و دیگر دشمنان مسلمین حركت می كنند.

آیت الله موسوی، تصریح كرد: دشمنان اسلام سعی دارند تا با بزرگنمایی اختلافات بسیار جزئی درمیان مسلمین وحدت و اتحاد آنان را تضعیف نموده و وفاق آنان را كمرنگ نمایند كه مقابله با این مهم در گرو هوشیاری نخبگان تقریبی است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه اهل سنت باید بحث های تقریب بین مذاهب را از طریق تریبون های نمازجمعه و جماعات طرح نمایند و درباب محوریت وحدت ونقشه های شوم دشمن، مردم را هوشیار نمایند.

وی در پایان با بیان اینكه عدم بهره گیری از تمامی توان اهل سنت دربرنامه ریزی ها یك ضعف محسوب می شود، اظهار امیدواری كرد: برنامه های مدونی را با مشاركت اهل سنت در سرلوحه امور داریم كه بزودی اجرائی خواهد شد.

7467/579

سرخط اخبار استان‌ها