۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80043921
T T
۰ نفر

اردبيل- بارش برف همراه با كولاك كه از روز گذشته در استان اردبيل آغاز شد، اكثر راه هاي روستايي را مسدود و رفت و آمد در راه هاي اصلي و فرعي استان را با كندي رو به رو كرده است.

فاضل ملاحمزه زاده، معاون راهداری اداره كل راه و ترابری استان اردبیل روز شنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اكیپ های راهداری به مناطق مختلف اعزام شده اند و هم اكنون مشغول بازگشایی راه ها هستند و در حال حاضر هیچ یك از جاده های اصلی و فرعی استان مسدود نیست اما به دلیل شدت بارش برف و كولاك رفت و آمد به كندی صورت می گیرد.

به گفته معاون راه روستایی اداره كل راه و ترابری استان اردبیل نیز به دلیل شدت بارش در برخی مناطق، راه هایی كه روز گذشته توسط اكیپ های برف روبی اداره راه بازگشایی شده بود، به دلیل واقع شدن در مناطق كوهستانی و صعب العبور مجددا مسدود شده است.

صبحی افزود: هم اكنون اكیپ های برف روبی در حال فعالیت هستند و بر اساس اولویت بندی صورت گرفته و همچنین میزان جمعیت، راه های روستایی بازگشایی می شوند.

وی از رانندگان و مسافران وسایط نقلیه سبك و سنگین خواست به دلیل وجود كولاك شدید در اكثر مناطق و راه های استان از سفر های غیر ضروری پرهیز كنند.

بر اساس آخرین خبرها بارش برف سنگین و كولاك شدید راه ارتباطی 160 روستای شهرستان خلخال، 150 روستا در مشگین شهر و 98 روستای شهرستان كوثر را مسدود كرد.

در برخی مناطق مانند شهرستان خلخال نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی امكان بازگشایی راههای روستایی مسدود شده وجود ندارد.

همچنین بارش برف سنگین در برخی مناطق موجب بوجود آمدن مشكلاتی نظیر قطعی برق و در راه ماندن مسافران شده كه عوامل اجرایی ذیربط با حضور به موقع سعی در برطرف كردن این مشكلات دارند.

رامین معبودی رییس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت :از شب گذشته تاكنون 175 مسافر گرفتار در برف و كولاك توسط امدادگران

این جمعیت نجات واسكان یافته و به 386 خودرو با حدود 742 نفرسرنشین در راه مانده نیز امدارسانی شده است .

بر اساس اعلام اداره كل هواشناسی استان اردبیل، بارش برف و كولاك كه از سحرگاه روز جمعه در استان اردبیل شروع شد تا روز یكشنبه ادامه خواهد داشت

و از این روز به تدریج از شدت بارش كاسته شده و جوی ابری و مه آلود و در برخی نقاط بارش های پراكنده بر منطقه حاكم خواهد بود.

در 24 ساعت گذشته شهرستان مشگین شهر با 46 سانتیمتر و شهرستان پارس آباد مغان با سه سانتیمتر به ترتیب بیشترین و كمترین مقدار بارش برف را داشتند.

ارتفاع برف در شهرستان اردبیل نیز به بیش از30 سانتیمتر رسیده است .

8123/530

سرخط اخبار استان‌ها