۶ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7976927
T T
۰ نفر
حمل و نقل مسافران در فرانسه با اختلال جدی مواجه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/06 اجتماعی.اجتماعی.لغو پرواز ها.فرانسه پاریس - اعتصابات نا محدود اتحادیه های کارگری و کارمندی که از روز سه شنبه گذشته در فرانسه وارد سومین هفته خود شده است هم اکنون سیستم حمل و نقل عمومی این کشور را در تمامی بخش ها با اختلال جدی مواجه کرده است .
به گزارش ایرنا، به رغم تصویب لایحه جنجالی نظام بازنشستگی از سوی مجلس سنا و ملی فرانسه، سران و رهبران اتحادیه های کارگری و کارمندی و احزاب چپ مخالف دولت از مواضع خود عقب نشینی نکرده و همچنان شهروندان را برای شرکت در تظاهرات ترغیب می کنند.
گروهی از کارشناسان پیش بینی می کنند که به علت تظاهرات سراسری و اعتصاب عمومی روز پنج شنبه حدود 30 تا 50 درصد از پروازهای شرکت های هواپیمایی به مقاصد مختلف لغو شود.
گزارش های دریافتی حاکی است که شبکه های حمل و نقل عمومی مسافران درون و برون شهری از آشفتگی های چند روز اخیر بی بهره نبوده و این صنعت نیز شاهد اختلالات گسترده در این زمینه بوده است.
اتحادیه حمل و نقل عمومی و راه آهن فرانسه اعلام کرده است که هم اکنون حدود 29 شبکه حمل و نقل شهری و برون شهری در سطح کشور در اعتصاب به سر برده و در برنامه های جابجایی و نقل و انتقال مسافران اخلال ایجاد کرده اند.
براساس این گزارش، هم اکنون درشبکه های حمل و نقل عمومی شهرهای اوگولم، آنتیب، آوینیون، بلفور، بزانسون، کائن، کان، کلرمون فران، دیژون، البوف، اورو، گرونوبل، لیموژ، لوارین و لیون اختلال جدی محسوس است.
مارسی، مونت لوسون، مون پلیه، نانت، نیس، پو، رن، لاروشل، روئن، سن نازر، استراسبورگ ، تولون و تولوز نیز دیگر شهرهای فرانسوی است که شبکه حمل و نقل عمومی آن بر اثر اعتصابات سراسری دچار اختلال شده است.
در همین حال مسوولان پیش بینی کردند که در پایان روز پنج شنبه کم کم از حجم ترافیک ها در شبکه های حمل و نقل عمومی کاسته شود.
هم اکنون هشت قطار از 10 قطار سریع الیسر در مسیر پاریس به شهرهای دیگر و حدود شش قطار از 10 قطار موجود در دیگر مسیرها از ارایه سرویس به مردم بازمانده اند.
با این حال بر اساس اعلام اتحادیه مزبور، حمل و نقل مسافران در مسیرهای بین المللی از طریق سایر شبکه های حمل و نقل در جریان است .
*اروپام /** 1985**1495/ شماره 046 ساعت 11:32 تمام
۰ نفر