۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85013453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلال حمل و نقل عمومی روزهای آینده در فرانسه

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبر: 85013453
اختلال حمل و نقل عمومی روزهای آینده در فرانسه

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل فرانسه اعلام کرد، این کشور در روزهای آینده شاهد اختلال گسترده در خدمات شهری خواهد بود.

به گزارش ایرنا از رویترز، کلمنت بوون وزیر حمل و نقل فرانسه روز یکشنبه از اختلال شدید حمل و نقل عمومی در فرانسه به دلیل اعتصابات اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به اصلاحات دولت در قوانین بازنشستگی خبر داد.

وزیر فرانسوی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ال‌سی‌ای خطاب به شهروندان فرانسوی اعلام کرد، روز سه‌شنبه برای حمل و نقل عمومی روز سختی خواهد بود و باید منتظر اختلال بزرگی باشند.

وی افزود: دولت همچنان برای مذاکره با اتحادیه‌های کارگری آمادگی دارد ولی به این نکته نیز اشاره کرد که دولت مکرون همچنان به سیاست افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال اصرار دارد و این قانون تغییر نخواهد کرد.

طبق برنامه‌ریزی دولت فرانسه، قرار است قانون افزایش سن بازنشستگی تا سال ۲۰۳۰ به اجرا گذاشته شود.

به گفته این وزیر فرانسوی از سال ۲۰۲۷، کارگران برای دریافت مستمری کامل باید بیش از ۴۳ سال به جای ۴۲ سال حق بیمه پرداخت کنند.

اتحادیه‌های کارگری اصناف مختلف وعده دادند تا زمانی که دولت سیاست خود را در قوانین بازنشستگی کنار نگذارد، همچنان به اعتصابات خود ادامه خواهند داد.

کارگران فرانسوی اولین اعتصاب خود را در تاریخ ۱۹ ژانویه با حضور میلیون‌ها نفر در خیابان‌های پاریس و شهرهای دیگر فرانسه آغاز کردند. این اعتصاب حمل و نقل عمومی را فلج و خدمات شهری را مختل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha