۱۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7967977
T T
۰ نفر
حماس: مردم فلسطین زیان دیده اصلی گفت وگوهای واشنگتن هستند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/13 سیاسی.خارجی.سوریه.حماس دمشق - عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) تاکید کرد که دور اول گفت و گوهای مستقیم میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن کارناوالی است که مردم فلسطینی طرف اصلی زیان دیده آن هستند.
عزت الرشق روز شنبه در گفت و گوی مطبوعاتی با خبرنگاران ، این گفت و گوها را به کارناوالی تشبیه کرد که از طریق آن دولت آمریکا می خواهد سیاست های خود را تبلیغ کرده تا به اهدافش دست یابد.
وی ادامه داد: دولت آمریکا همچنین سعی کرد تا دیدگاه عمومی مردم خود و جهان را قانع کند که این گفت و گوها در راه سازش منطقه خاورمیانه به درستی برگزار می شود به ویژه این که دولت باراک اوباما در این زمینه تلاش ها و سختی های بسیاری متحمل شده است .
عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به این که آمریکا در بسیاری از سیاست های خارجی خود شکست خورده است ، تصریح کرد: اطلاعات رسیده حاکی از آن است که دور اول این گفت و گوها که روز پنجشنبه پایان یافت ، فقط مردم فلسطین طرف زیان دیده اصلی آن بودند.
الرشق خاطر نشان کرد: این گفت و گوها تکرار دیدگاه های صهیونیستی از سازش و پوششی بر حمایت مطلق آمریکا از سیاست های این رژیم است.
وی اظهار داشت : در افتتاحیه این گفت و گوها در محل ساختمان وزارت خارجه آمریکا و با حضور هیلاری کلینتون وزیر خارجه این کشور برگزار شد ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا فلسطینیان رژیم صهیونیستی را بر اساس سرزمین قومی تاریخی یهود به رسمیت بشناسند.
وی این اقدام را تلاشی برای از بین بردن خاطره تاریخی و حقوق ملت فلسطین دانست که از این طریق می خواهد تا مردم فلسطین را از سرزمین شان اخراج تا یک تاریخ جدید ایجاد کرده و پاکسازی نژادی در این اراضی انجام دهند و حق بازگشت آوارگان به عنوان مساله اساسی فلسطین را نابود کنند.
خاورم 3/2131/2133/1436 شماره 130 ساعت 16:18 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان