۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7962572
T T
۰ نفر

دو مجرم در ژاپن به دار مجازات آویخته شدند

۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7962572
دو مجرم در ژاپن به دار مجازات آویخته شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/06 سیاسی.ژاپن.دادگستری.اعدام توکیو- برای نخستین بار از زمان در اختیار گرفتن قدرت توسط حزب دموکراتیک ژاپن درسپتامبر 2009 میلادی، دو مجرم ژاپنی با حکم خانم کیکو چیبا وزیر دادگستری ژاپن روز چهارشنبه به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش خبرگزاری کیودو، کازوئو شینوزاما 59 ساله که متهم است در سال 2006 میلادی شش زن کارمند را در یک جواهر فروشی در اوتسونومیا واقع در استان توچیگی به قتل رسانده و هیده نوری اوگاتا 33 ساله متهم به قتل یک زن و مرد و زخمی کردن دو نفر دیگر در سال 2003 میلادی در استان سایتاما، محکوم به اعدام شده بودند.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، وزیر دادگستری ژاپن که در مراسم اجرای اعدام این دو در توکیو حاضر شده بود در گفت و گو با خبرنگاران، گفت : این برای نخستین بار است که یک وزیر دادگستری ژاپن درمراسم اعدام محکومین در این کشور حضور می یابد.
چیبا که درجریان انتخابات اخیرمجلس مشاوران کرسی خود در این مجلس را از دست داد، افزود: وزارت دادگستری آماده تشکیل هیاتی برای بررسی و مطالعه درخصوص صدور مجازات مرگ برای مجرمین و همچنین صدور مجوز بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی از اجرای حکم اعدام مجرمین در محل ویژه این حکم است.
محل اعدام مجرمین در ژاپن بر روی مردم و رسانه های گروهی تاکنون بسته بوده است.
آخرین بار که اعدام مجرمین در ژاپن به اجرا در آمد 28 جولای سال گذشته میلادی (2009)، زمانی که حزب لیبرال دموکراتیک قدرت در این کشور را بر عهده داشت در مورد سه مجرم اجرا شد.
وزیر دادگستری ژاپن با بیان این که حکم اعدام درحقیقت به زندگی یک فرد ارتباط دارد، افزود: وی بر اساس وظیفه ای که برعهده دارد، در زمینه صدور چنین احکامی با احتیاط و هوشیارانه عمل می کند.
به گزارش کیودو، احتمالا وزیر دادگستری ژاپن که کرسی خود را در مجلس مشاوران از دست داده است، بزودی جای خود را به فرد دیگری واگذار کند.
حکم اعدام در ژاپن درحال حاضر فقط برای قتل هایی که بر اساس تشخیص کارشناسان ژاپنی با قساوت زیادی انجام می شود، صادر می گردد.
ژاپن از جمله کشورهای جهان است که حکم مرگ به عنوان مجازات مجرمین اجرا می شود و تاکنون نیز حکم اعدام در مورد 107 نفر در این کشور به اجرا در آمده است.
ازمجموع کل کشورهای جهان در 139 کشور حکم اعدام از احکام قضایی آنها به عنوان مجازات مجرمین حذف شده و در برخی نیز درحال بررسی برای حذف آن است.
آساق 280** ** 1064 شماره 086 ساعت 11:57 تمام
۰ نفر