۲۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139264
T T
۰ نفر

رئیس ستاد برگزاری دومین همایش وقف و رسانه:

۲۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139264
رئیس ستاد برگزاری دومین همایش وقف و رسانه: اصحاب رسانه پل ارتباطی سازمان اوقاف با مردم هستند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/29 فرهنگی.همایش وقف و رسانه.سازمان اوقاف رئیس ستاد برگزاری دومین همایش وقف و رسانه گفت: سازمان اوقاف در نظر دارد با محوریت رسانه ها ضمن برنامه ریزی در جهت برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزشی ، سطح آگاهی اصحاب رسانه را نسبت به وقف ارتقاء بخشد تا از این طریق آگاهی و روشنگری به سطح جامعه نیز منتقل شود .
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ، حسن ربیعی اظهار داشت: دومین همایش وقف و رسانه سوم بهمن ماه در آستانه فرا رسیدن هفته بزرگداشت وقف ، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ، مدیران ارشد سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران مسئول روزنامه ها و مدیران عامل خبرگزاری ها در سالن همایش های سازمان اوقاف برگزار می شود .
وی با اشاره به دستاوردهای اولین همایش وقف و رسانه در سال گذشته افزود: امسال نیز بیش از 120 نفر از مدیران رسانه ها اعم از صدا و سیما ، خبرگزاری ها و مطبوعات به این همایش دعوت شده اند.
ربیعی درباره محورهای این همایش گفت: بررسی راهکارهای تعامل مطلوب اصحاب وقف و رسانه ، نقش رسانه ها در ترویج وقف نوین، انتظارات متقابل اصحاب وقف و رسانه و تبیین کارکردهای وقف نوین در جامعه امروز از جمله رویکرد ها و محورهای برگزاری این همایش است.
وی توجه رسانه های جمعی به موضوع وقف و احیای موقوفات و تبلیغ وقف جدید در حوزه های مختلف علمی ، آموزشی ، اجتماعی و فرهنگی را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: حس مسئولیت و تعهد اصحاب رسانه نسبت به وقف و موقوفات و امامزادگان کشور روزنه ای از امید در دل مسئولان و مدیران سازمان اوقاف ایجاد می کند و موجب افزایش بهره وری و افزایش انگیزه در عملکرد مدیران و کارکنان این سازمان است .
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نتیجه افکار سنجی سال 88 این سازمان را نشان دهنده محجوریت وقف در میان مردم دانست و گفت: در جامعه ما آنطور که باید و شاید ، مردم مسئولان و به خصوص افرادی که در حوزه های دینی صاحب نظر هستند ، وقف را نمی شناسند و به همین دلیل روابط عمومی سازمان اوقاف یک راهبرد اطلاع رسانی و تبلیغی را تدوین نموده است تا بر اساس آن در یک پروسه میان مدت و بلند مدت نسبت به تبیین این فرهنگ غنی اقدام شود.
وی این راهبرد را در سه گام، شامل اطلاع رسانی به کارکنان و اصحاب وقف ، آگاه سازی اصحاب رسانه و اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی برای آحاد مردم دانست و اضافه کرد: مرحله اول این طرح شامل کارکنان سازمان اوقاف ، متولیان و مستاجران موقوفات ، جامعه قرآنی کشور ، هیات امناء بقاع و امامزادگان است.
وی اضافه کرد: برنامه اطلاع رسانی پیش بینی شده شامل تهیه و انتشار نشریه دو هفته نامه احسان ماندگار ، ارسال پیام های وقفی از طریق سامانه پیامک سازمان است که هم اکنون بیش از 5 هزار نفر از اصحاب وقف ، مخاطبان این تولیدات بوده و بهره مند می شوند و در آینده ای نزدیک این تعداد به 15 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
وی دومین همایش وقف و رسانه ، پایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه را وسیله ای برای ارتقاء سطح اگاهی افراد در زمینه وقف برشمرد و اظهارداشت: پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی اینترنتی ir.awqaf.www را از لحاظ فنی به روز کردیم، به گونه ای که نیازهای اطلاعاتی مخاطبان وقف را پاسخگو باشد.
ربیعی اصحاب رسانه را پل ارتباطی سازمان اوقاف با مردم دانست و تاکید کرد : زمانی که بتوانیم آگاهی اصحاب رسانه را در خصوص وقف بالا ببریم ،آگاهی آحاد افراد جامعه نیز ارتقاء خواهد یافت.
گفتنی است در پایان همایش وقف و رسانه که سوم بهمن ماه سال جاری در سالن اجتماعات سازمان اوقاف برگزارمی شود از رسانه های برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.
فراهنگ **2006** 1918 شماره 022 ساعت 11:48 تمام
۰ نفر