۲۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6123742
T T
۰ نفر
تمام بازنشستگان کشوری امسال زیر پوشش درمان تکمیلی بیمه دانا قرار دارند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/24 اقتصاد.بیمه دانا.درمان تکمیلی تهران - تمام بازنشستگان، وظیفه بگیران و خانواده های آنها زیر پوشش خدمات درمان تکمیلی بیمه دانا قرار می گیرند.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، برهمین اساس دو میلیون و 200 هزار بازنشسته، اعضای تحت تکفل آنها و همچنین وظیفه بگیران از ابتدای فروردین ماه تا پایان سال جاری تحت پوشش خدمات بیمه درمان تکمیلی قرار می گیرند و برای آنها کارت هایی نیز صادر خواهد شد.
برهمین اساس سقف تعهدات بازنشستگی برای هزینه های بیمارستانی و جراحی عمومی یک میلیون و 800 هزار تومان، جراحی تخصصی چهار میلیون و 600 هزار تومان و بهره گیری از هر دو جراحی عمومی و تخصصی پنج میلیون تومان برای هر نفر است.
همچنین سقف تعهدات برای هزینه های پاراکیلینیک 300 هزار تومان ؟ اعمال مجاز سرپایی 80 هزار تومان، هزینه های آمبولانس داخل شهری 40 هزار تومان و آمبولانس بین شهری و هوایی 150 هزار تومان است.
علیرضا هادی عضو هیات مدیره شرکت بیمه دانا در نشستی مشترک با مجتبی عطری مدیر بیمه های درمان این شرکت و سعید سورانی رییس مجتمع سرپرستی قراردادهای ویژه بیمه دانا با اعلام این مطلب، افزود: این شرکت برای ششمین سال پیاپی خدمات بیمه تکمیلی را به بازنشستگان ارایه خواهد کرد.
وی ادامه داد: قرار است در سال جاری علاوه بر پوشش های بیمه ای پایه خدمات بیمارستانی و پاراکیلینیکی نیز به این افراد ارایه شود.
وی با بیان آنکه 38 شعبه هم اکنون در حال ارایه خدمات به بازنشستگان هستند، اظهار داشت: این شرکت در آینده نزدیک نسبت به ایجاد برخی از شعب در شهرستان های نزدیک به بیمه شدگان ایجاد خواهد کرد. این شرکت هم اکنون دارای 52 شعبه و 7 سرپرستی است.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه دانا تصریح کرد: با توجه به آنکه بیمه دانا در بخش درمان دارای تخصص ویژه است از بیمه شدگان و بازنشستگان در ابتدای انعقاد قرارداد هزینه ای دریافت نمی شود.
در ادامه این نشست مجتبی عطری مدیر بیمه های درمان بیمه دانا، گفت: این شرکت پس از حضور در مناقصه و بدلیل مراکز درمانی طرف قرارداد و همچین ارایه اطلاعات توانست مجوز ارایه خدمات به بازنشستگان را کسب کند.
وی با بیان آنکه هم اکنون 870 هزار بازنشسته در کشور وجود دارد ، افزود: این تعداد علاوه بر خانواده ها جمعیتی حدود دو میلیون و 200 هزار نفر را تشکیل می دهند.
عطری تصریح کرد: افرادی که در آینده نیز بازنشسته خواهند شد تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند.
وی با بیان آنکه بخشی از حق بیمه پرداختی توسط بازنشستگان و بخشی نیز از طریق سازمان بازنشستگی تامین می شود، ادامه داد: نرخ حق بیمه قرارداد برای هر فرد شش هزار و 200 تومان است.
مدیر بیمه های درمان بیمه دانا گفت: 90 درصد مراکز درمانی کشور هم اکنون طرف قرارداد این شرکت هستند.
وی در خصوص ضرایب خسارت درمان در صنعت بیمه نیز، اظهار داشت: هرچند هنوز این رقم در صنعت بیمه استخراج نشده اما قراردادهای درمان برای تمام شرکت های بیمه ای سود چندانی ندارد زیرا میزان خسارت در این بخش حدود 80 درصد است.
سعید سورانی رییس مجتمع سرپرستی و قراردادهای ویژه شرکت بیمه دانا نیز گفت: علاوه بر آنکه بازنشستگان، وظیفه بگیران و از کارافتادگان مشمول خدمات درمان تکمیلی می شوند، والدین، فرزندان و همسران کارکنان اناث نیز می توانند از این خدمان بهره گیری کنند.
وی تصریح کرد: بیمه شده ای که در سال های قبل والدین وی به هر دلیل دارای پوشش بیمه ای نبوده اند می توانند از این خدمات بهره مند شوند اما باید همزمان ارایه درخواست معرفینامه ای را از محل خدمت و نیروی انتظامی به این شرکت تحویل دهند.
سورانی درباه نحوه بهره گیری از این خدمات برای فرزندان اناث و ذکور نیز گفت: فرزندان ذکور تا 22 سالگی و از 22 تا 25 سال به شرط تحصیل در دانشگاه ها و در رشته های غیر پزشکی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی افزود: همچنین فرزندان اناث به شرط عدم اشتغال و مطلقه بودن می توانند با ارایه مدارک تحت پوشش قرار گیرند.
رییس مجتمع سرپرستی و قراردادهای ویژه شرکت بیمه دانا ادامه داد: همچنین فرزندان افرادی که قبل از فوت فرد بازنشسته از دنیا رفته باشند می توانند زیرپوشش قرار گیرند.
گفتنی است، شماره تلفن های 88947728 تا 30 برای پاسخگویی به شکایات آماده است.
اقتصام ** 9141 ** 1558 شماره 065 ساعت 16:43 تمام
۰ نفر